۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۳۸۸
معاون حقوقی و امور مجلس سپاه با اشاره به افزایش تحریم ها علیه این نهاد و فرماندهان آن گفت: از زمان تشکیل معاونت حقوقی سپاه در سال 86 هیچگونه شکایتی علیه رسانه ها انجام نداده‌ایم.

به گزارش پايداري ملي، سردار محمدرضا یزدی در سی و هشتمین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرایی اظهار کرد: سپاه پاسداران از ابتدا قرار نبود که یک ارگان نظامی صرف باشد و در حال حاضر هم شرایطش به این گونه نیست بلکه متناسب با وظایف خود عمل می کند.

وی با اشاره به اصل 150 قانون اساسی که مسئولیت سپاه پاسداران را حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی برمی شمارد، افزود: در سال 71 قانون و مقررات استخدامی سپاه و ورود به عرصه های مختلف بعد از جنگ به تصویب رسید و بر این اساس سپاه وارد عرصه سازندگی شد. این موضوع با تشکیل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء شکل جامع و منسجم تری پیدا کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه با اشاره به ساخت پل صدر از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تصریح کرد: پیشرفت های سپاه در حوزه اقتصادی و دستیابی به فناوری های نوین تا جایی بوده که اکنون در بین 5 کشوری بوده که تکنولوژی ساخت پل های تک پایه را دارد. سپاه همچنین در ساخت پالایشگاه های مختلف، حضور در عسلویه، حضور در مسائل امنیتی و سایبری و نفوذ در عمق کامپیوترهای دشمن اقدامات بسیاری انجام داده است.

وی ادامه داد: در طول سال های پس از فعالیت سپاه مورد بی مهری هایی هم قرار گرفته است و البته کسی ادعایی ندارد که اشتباهی نداشته است، اما مجموعه سپاه پاسداران به دور از بازی های سیاسی و جنجال ها صرفا وظایف خود را انجام داده است.

سردار یزدی با بیان اینکه اخیرا برخی عنوان می کنند که سپاه مالیات گریز است و فرار مالیاتی دارد، عنوان کرد: این موضوع را قاطعانه رد می کنیم. ما مالیات های خود را به صورت مرتب پرداخت می کنیم، البته مشمول قانون بند 2 مالیات نیز هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 45 هزار نفر در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به کار گرفته شدند، اضافه کرد: از این میان تنها 2 هزار نفر پاسدار هستند و مابقی افراد از سایر نقاط کشور به کار گرفته شدند. هم اکنون 5 هزار پیمانکار با قرارگاه سازندگی همکاری می کنند و 150 هزار نفر به صورت غیرمستقیم در طی این قراردادها مشغول به کار هستند.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه با بیان اینکه بخشی از مالیات های سپاه به صورت دسته دوم از سوی پیمانکاران و بخش اعظمی از آن توسط خودمان پرداخت می شود، تاکید کرد: که با خروج پیمانکاران خارجی که به دلیل تحریم ها صورت گرفته است، سپاه توانسته جای آنها را پر کند.

وی با اشاره به اینکه تا سال 86 به دلیل شرایطی که سپاه داشت، دارای معاونت حقوقی و امور مجلس نبود و این وظایف در دیگر معاونت ها انجام می شد، گفت: از سال 86 تجمیع حقوقی در سپاه صورت گرفت و این معاونت با هدف پاسخگویی به دستگاه های اجرایی در تمامی استان ها فعالیت خود را آغاز کرد. در دفاع از سپاه شرایط ویژه‌ای در گذشته داشتیم، اما در حال حاضر یک دفاع منطقی از سپاه در حال انجام است و خوشبختانه از سال 86 تاکنون سپاه علیه هیچ رسانه ای شکایت نکرده است.

سردار یزدی افزود: سعی کرده ایم که تمامی مسائل مربوط به رسانه ها و نمایندگان مجلس که در مورد سپاه عنوان می شود را به صورت حضوری حل کنیم و اکنون تقریبا هیچ محکوم بهی در سپاه غیر از مسائل مربوط به املاک و اراضی وجود ندارد.

وی مشکل اساسی امروز سپاه در مسائل حقوقی را برخورد با موضوع املاک و اراضی که در اختیار این نهاد است، عنوان کرد و گفت: البته سابقه ما بیش از 33 سال نیست و قبل از انقلاب هم چیزی نداشتیم، ولی خیلی از زمین های کنونی توسط منابع طبیعی و ارتش در اختیار سپاه قرار گرفت که البته به دلیل نداشتن سند در سال های اخیر مدعیان زیادی پیدا کرده است.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه تاکید کرد: بارها این موضوع را به رئیس قوه قضائیه و معاون اول وی اعلام کرده ایم که عده ای به دنبال زمین خواری مملکت هستند سعی کرده ایم در مسائل حقوقی عزت سپاه و حقوق مردم را رعایت کنیم، لذا یکی از مراکزی که در حفظ بیت المال موفق بوده، سپاه است.

وی با بیان اینکه در مورد مطالبی که دستگاه های اجرایی با سپاه درباره آنها اختلاف دارند، علاقه مندیم با مراوده موضوع را حل کنیم اظهار کرد: خوشبختانه امروز بخش عمده ای از املاک و اراضی در دست سپاه سنددار شده و درباره بخش دیگر هم از دولت تقاضا داریم که کمیته مستندسازی را تقویت کند تا دیگر مسائل حل شود.

سردار یزدی در خصوص موضوع تحریم ها علیه سپاه خاطر نشان کرد: تحریم ها علیه سپاه و فرماندهان آن زیاد شده و حتی برخی کارکنان ما امکان رفت و آمد به کشورهای دیگر را ندارند. بخشی از این موضوعات در حال پیگیری است و برخی از این مسائل به وزارت امور خارجه برمی گردد .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر