۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۳۸۷۲
حمله سایبری به پایگاه اینترنتی شبکه رادیویی فنلاند در پی پخش برنامه‌های مرتبط با بحران اوکراین
وبگاه یکی از شبکه‌های رادیویی فنلاند به نام رادیو راپو (RAPU) که دفتر آن در شهر هلسینکی فنلاند قرار دارد مورد حمله اختلال سرویس توزیع شده قرار گرفت. این حملات زمانی صورت گرفت که این شبکه رادیویی اقدام به پخش برنامه‌هایی در مورد بحران درگیری در اوکراین نموده بود.
همزمان با این حمله سایبری برخی از منابع خبری ادعا کردند که گزارش‌هایی از جانب روسیه منتشر شده است مبنی بر این که این شبکه رادیویی اقدام به تبلیغات ضد روسیه در بحران اوکراین نموده است. نوع اعلام این خبر مبین این مطلب است که نویسنده قصد داشته است تا به نوعی مقصر این حمله را روسیه معرفی نماید. البته در این میان بیان چند نکته ضروری است. در اتفاقات و حوادث سایبری چند ماه اخیر، نسبت دادن حملات از جانب غربی‌ها و متحدانشان به یکی از کشورهای مخالف مواضع آنها از جمله ایران، روسیه، چین و کره شمالی به یک رویه عادی و معمولی تبدیل شده است. معمولاً این کشورها سعی می‌کنند تا یک کشور را به عنوان مهاجم معرفی کرده و با ایجاد موج رسانه‌ای بر علیه آن کشور به اهداف مورد نظرشان دست پیدا کنند. از طرفی با یک بررسی در سخنان مقامات غربی به راحتی می‌توان به این نتیجه رسید که چرا یک کشور قدرتمند در زمینه سایبری باید به فکر ترتیب دادن یک حمله سایبری به یک وبگاه خبری ساده باشد؟ غربی ها همواره در تلاشند تا روسیه را یک تهدید عظیم بر علیه زیرساخت انرژی دنیا از جمله آمریکا معرفی نمایند. با این توصیفات این موضوع منطقی به نظر نخواهد رسید که چنین کشوری به اذعان مقامات غربی در پی هک کردن یک وبگاه ساده باشد و بخواهد به نوعی اقدام فنلاند را از این طریق تلافی نماید.
یکی از مقامات مسئول این شبکه رادیویی می‌گوید:" در پی این حمله سایبری، وبگاه ما برای حدود چهار ساعت از دسترس خارج شد و هیچ کس قادر نبود تا به رادیوی ما که از طریق وب در حال پخش بود، گوش دهد."
البته طبق اعلام مقامات رسمی، این حمله، اولین نوع از این حملات به این شبکه رادیویی نبوده و این شبکه حمله دیگری را نیز در گذشته و همزمان با پخش برنامه‌ای در مورد اوکراین تجربه کرده است. همچنین بعد از انجام این حمله سایبری، مقامات این شبکه رادیویی، اقدام به امن سازی وبگاه خود با استفاده سپر دفاعی گوگل کرده‌اند. شرکت گوگل ادعا می‌کند که این سپر دفاعی را برای حمایت از شبکه‌های خبری و مؤسسات اطلاعاتی در موضوع آزادی بیان و برای مقابله با حملات اختلال سرویس توزیع شده در اختیار آنها قرار می‌دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر