۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۳۸۵۰
شادنوش:
رئيس دانشگاه علوم پزشكی سمنان با تاکید بر اینکه اهمیت پدافند غیر عامل بر کسی پوشیده نیست، گفت: باید از ظرفیت ها به منظور پیشگیری و تشخیص به موقع مخاطرات در اولین اقدام بهره برداری کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، مهدی شادنوش عصر سه شنبه در اولین همايش بيوتروريسم و تهديدات بيولوژيك در حوزه پدافند غير عامل که در سالن زكرياي رازي دانشكده دندانپزشكي برگزار شد ضمن بیان اینکه باید توجه داشت که تهدیدات آینده بسیار متفاوت تر از تهدیدات گذشته و فعلی است اظهار داشت: بنابراین باید با آمادگی کامل در بعد نظامی و غیر نظامی و تقویت پدافند غیر عامل در سطح ملی و همچنین نهادهای دفاعی کشور از نیروی انسانی تا منابع و تاسیسات، کشور را در مقابل خطرات تقویت کرد.

مديرعامل پدافند غير عامل استانداري سمنان نیز در این مراسم گفت: متاسفانه سلاح های بیولوژیک و بیوتروریسم به عنوان استفاده از میکروبها و سموم و سایر عوامل زیستی علیه انسانها، دامها و محصولات کشاورزی می تواند در زمان صلح و بصورت مخفیانه نیز صورت گیرد.
عباس پازوكي همچنین گفت: بنابر این شیوع بیماریهای خاص در بین انسانها دام ها و محصولات کشاورزی می تواند بطور عمدی از طرف دشمنان برای صدمه زدن به زیرساخت های اقتصادی و برعلیه امنیت و آسایش مردم صورت گیرد و این نیازمند هوشیاری جدی مسئولان بهداشتی کشور است.

عضو هيئت علمي دانشگاه بقيه الله تهران نیز به عنوان سخنران اين همايش در خصوص بيو تروريسم يا تروريسم بيولوژيك اذعان داشت: هدف از استفاده عوامل بيولوژيك يا محصولات آنها برای ايجاد رعب و هراس و يا مرگ در اهداف انساني است.

پرفسور علي كرمي در خاتمه تصریح کرد: کشور پهناور جمهوری اسلامی ایران با هزاران کیلومتر مرزهای خاکی و آبی و غنی از منابع طبیعی همواره مورد طمع دشمنان بوده و خواهد بود که باید همواره با آمادگی و هوشیاری کامل عمل کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر