۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۳۶۷۸
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به مقاوم سازی 58 درصد از واحدهای مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر گفت: 42 درصد باقیمانده بسیار آسیب‌پذیر هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، احمد حاجی‌زاده شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای مسکن استان زنجان مجموع پروژه‌های در دست اجرای بنیاد مسکن را در بخش واحدهای مسکن مهر زیر 25 هزار نفر 3 هزار و 983 واحد اعلام کرد و اظهار داشت: 10 درصد فونداسیون، 99 درصد اسکلت بندی، اتمام سقف، اتمام سفت کاری و 98 درصد نازک کاری این واحدها انجام شده است.

وی با بیان اینکه سه پروژه مسکن زیر 25 هزار نفر در سطح استان زنجان مشکل دارند، اضافه کرد: پروژه‌های 96 واحدی صائین قلعه، 60 واحدی زرین رود و 60 واحدی چورزق به ترتیب مشکل انشعاب و سرویس دهی آب و فاضلاب، گاز و برق دارند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان عدم پرداخت تسهیلات مورد نیاز برای پایان برخی از پروژه‌ها را یادآور شد و گفت: به طور مثال پروژه 60 واحدی چورزق با پیشرفت فیزیکی 75 درصد این مشکل را دارد.

وی مجموع واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده را در شهرهای زیر 25 هزار نفری استان زنجان 47 هزار و 857 واحد اعلام کرد و بیان داشت: با این آمار 58 درصد از واحدهای مسکونی این حوزه مقاوم سازی شده است.

حاجی‌زاده درصد باقیمانده از واحدهای مسکونی مقاوم سازی نشده را مشکل عمده بنیاد مسکن برشمرد و تاکید کرد: مهم‌ترین دلیل عدم مقاوم سازی این واحدها مشکلات مالی صاحبان آنها است که بسیار آسیب‌پذیر هستند.

وی سهمیه استان برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی را در سال جاری 3 هزار و 850 واحد عنوان کرد و افزود: در این راستا توافق‌هایی با برخی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات انجام شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از توافق با برخی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی خبر داد و گفت: این بانک‌ها تعهداتی برای پرداخت در این حوزه داده‌اند.

در ادامه مدیر عامل بانک مسکن استان زنجان گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه واحدهای مسکن مهر ارائه کرد و گفت: این بانک‌ با تفاهم‌های صورت گرفته پرداخت‌هایی را به واحدهای مسکن مهر، بافت فرسوده انجام داده است.

همچنین مسلم پورنصرت مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به مشکلات پیش رو برای ارائه خدمات مورد نیاز واحدهای مسکن مهر ادامه داد: از مجموع 18 پروژه 9 پروژه مشکلاتی دارند که عدم وجود زیرساخت‌های مورد نیاز مانند مخازن پمپاژ به دلیل پر واحد بودن مجتمع‌های واحد مسکن مهر از جمله آنها است.

عادل کاظمی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان در این جلسه از اجرای 2 میلیارد و 200 میلیون تومان پروژه در واحدهای مسکن مهر استان زنجان خبر داد و گفت: از این مبلغ فقط یک میلیارد به عنوان حق انشعاب واریز شده است و ادامه کار منوط به واریز این حق انشعاب‌ها است چرا که شرکت برق منبع دیگری برای این کار ندارد.

شهردار زنجان هم در این جلسه از تدوین دستورالعملی برای صدور مجوز پایان کار برای واحدهای مسکن مهر در شهرداری خبر داد و افزود: بر اساس این دستورالعمل پایان کار واحدهای مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی 95 درصد به شرط نصب و راه‌اندازی آسانسور بدون اجازه سکونت صادر می‌شود.

حبیب یگانه با اشاره به مطالب مطرح شده در مورد عدم صدور مجوز حفاری در شهر زنجان گفت: بر اساس دستور دادستانی زنجان به دلیل عدم توجه شرکت‌های خدمات رسان به بازه زمانی مجوز حفاری، صدور مجوز جدید در شهر ممنوع شده است.

وی تاکید کرد: بعد از انجام تعهدات شرکت‌های خدمات رسان در مورد رعایت بازه زمانی مجوز صادر شده، که در برخی مواقع دو سال طول می‌کشد تا مجوزهای حفاری جدید صادر می‌شود.

همچنین جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به تدوین راه‌کار صدور مجوز پایان کار برای انجام روند اداری دریافت سند مالکیت یادآور شد: نماینده ثبت در آن جلسه موافقت خود را با این روند اعلام کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر