۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۳۶۴۶
امروزه بزرگترین تهدیدهای سایبری ازآنچه که فکر می‌کنید، به شما نزدیکتر هستند.

هنگامی‌که شما به‌صورت آنلاین به‌حساب بانکی خود دسترسی دارید، یا به‌وسیله اینترنت پرداخت آنلاین انجام می‌دهید و یا از فروشگاه‌های اینترنتی خرید می‌کنید، امنیت مهم‌ترین عامل به‌حساب می‌آید چراکه در صورت عدم وجود امنیت خسارت‌های جبران‌ناپذیری به وجود خواهد آمد.

حتی هنگامی‌که در حال بازی با رایانه یا کنسول‌های بازی هستید، احتمال حمله سایبری و سرقت اطلاعات وجود دارد. مسلم است که کسی به امنیت کنسول‌های بازی فکر نمی‌کند و همه به لذت، سرگرمی و پر شدن اوقات فراغت خود به این دستگاه‌ها نگاه می‌کنند و امنیت آخرین معیار برای آنها است.

در دهه‌های گذشته، کنسول‌های بازی به اینترنت دسترسی نداشتند و بدون سی‌دی (CDs) و دی‌وی‌دی (DVDs) کار می‌کردند، به همین دلیل امنیت در آنها جایگاه ویژه‌ای نداشت؛ اما امروزه بازی به‌صورت آنلاین با دیگر کاربران از نقاط مختلف دنیا به یک صنعت جهانی تبدیل‌شده است. بازی به‌صورت آنلاین در عین تجربه و هیجان بسیار زیاد، خطرهای امنیتی بسیار زیادی را به دنبال دارد. در نظر بگیرید که یک شخص بازی‌کننده برای انجام یک بازی باید حساب کاربری ایجاد کرده و اطلاعات شخصی خود را وارد کند و همچنین در بعضی موارد به‌وسیله کارت اعتباری مبلغی معین پرداخت کند. این موارد می‌تواند توسط هکرها به‌راحتی قابل‌دستیابی باشد.

به‌عنوان‌مثال می‌توان به سرقت عظیم هکرها در ماه جولای سال گذشته اشاره کرد. مطابق این حمله هکرها به شرکت‌های ساخت بازی کونامی (Konami)، یوبی‌سافت (Ubisoft) و نینتندو (Nintendo) حمله سایبری انجام دادند و نام، آدرس‌، تاریخ تولد، شماره تلفن و رمز عبور کاربران آنها را سرقت کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر