۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۳۶۴۰
پلیس فضای تبادل اطلاعات نسبت به ذخیره کردن اطلاعات خصوصی افراد در گوشی‌های تلفن هوشمند هشدار داد.
ترويج مسائل ضد فرهنگی، از بين بردن حريم خصوص افراد و خانواده‌ها، اتلاف وقت، فريب و کلاه‌برداری از كاربران، انزوا و افسردگي، نشر اکاذيب ازجمله برخی از پيامدهاي منفي شبکه‌های اجتماعي است؛ بر این اساس استفاده از تلفن‌های هوشمند در صورت ناديده گرفتن هشدارها و نگهداري اطلاعات و عکس‌های خصوصي بستري براي سوءاستفاده‌های برخي افراد را فراهم می‌سازد.

پليس فتا با تأکید بر اينكه امروز هيچ لايه پنهاني در فضاي مجازي و شبکه‌های اجتماعي وجود ندارد به‌منظور جلوگيري از سوءاستفاده سودجويان، از کاربران تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی خواسته به نکات امنیتی توجه کنند.

به کاربران توصیه می‌شود:

- بر روي هر لينکي که از طرف فردي ناآشنا ارسال می‌شود کليک نکنيد چراکه با كليك لينك، بدافزار عکس و ديگر اطلاعات پروفايل قرباني را سرقت و اطلاعات خصوصي وي را دستمايه اخاذي و ديگر نيات سوء خود قرار می‌دهد.

- عكس و فیلم‌های خصوصي خود را به‌هیچ‌عنوان در اختيار ديگران حتي نزديكان و اقوام خود قرار ندهيد.

- اجازه فیلم‌برداری و عکس‌برداری از مجالس خصوصي خود را به ديگران ندهيد.

- از ذخيره كردن اطلاعات خصوصي نظير و فيلم و عكس بر روي تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ پرهيز کنید.

- زمان مراجعه به آتليه و عکاسی‌ها دقت کنید مرکز موصوف داراي مجوزهاي مربوطه باشد چراکه فعاليت اين مراکز بدون مجوزهاي لازم غيرقانوني است و احتمال سوءاستفاده از عکس‌های مشتری‌ها وجود دارد به‌ویژه عکس‌های خصوصي و خانوادگي و اين از آسیب‌هایی است که می‌تواند زمینه‌ساز بروز و ظهور آسیب‌های عمیق‌تر باشد
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر