۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۱۳۶۳۵
مسابقات بین‌المللی امنیت سایبری ASIS با محورهای مربوط به نفوذ و شکستن سازوکارهای امنیتی برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، تیم ASIS از سه سال پیش با برگزاری اولین دوره‌ مسابقات بین‌المللی امنیت سایبری یا CTF تلاش کرد تا گستره‌ فعالان امنیت سایبری را افزایش دهد و این فرصت را برای عموم فراهم کند تا دانش امنیت سایبری خود را به چالش بکشند. 

دور مقدماتی مسابقات بین‌المللی امنیت سایبری که همه ساله در دو مرحله‌ مقدماتی و اصلی برگزار می‌شود.  سال ۱۳۹۴ از ۱۹  تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۰ صبح به‌مدت ۴۸ ساعت به‌صورت برخط (آنلاین) برگزار می‌شود. شرکت در این مسابقه برای عموم علاقه‌مندان و فعالان حوزه‌ امنیت فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات آزاد است. 

محورهای مسابقه‌ امنیت سایبری غالباً مربوط به نفوذ و شکستن سازوکارهای امنیتی است که به‌صورت عمومی استفاده می‌شود. 

در این مسابقات آگاهی و اطلاعات شرکت‌کنندگان در زمینه دانش عمومی امنیت، مهندسی معکوس، امنیت وب، رمزنگاری، سوء‌استفاده از آسیب‌پذیری‌ها و جرم‌شناسی رایانه‌ای محک زده می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر افزایش توانمندی خود با روش‌هایی که نفوذگران در مواجهه با سامانه‌ها به کار می‌گیرند، آشنا شده و سامانه‌های دفاعی خود را با آمادگی بیشتری تقویت کنند. 

امنیت سایبری و روش‌های مقابله با حملات سایبری را باید در بین نفوذگران جست‌و‌جو کرد. مسابقات امنیت سایبری این فرصت را فراهم می‌کند که با جدید‌ترین ترفندهای نفوذگران و روش‌های برخورد با این مخاطرات امنیتی آشنا شد. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر