۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۳۵۵۹
سمانتک هشدار داد:
بنابر اعلام شرکت امنیت سایبری سمانتک ۱۷ درصد اپلیکیشن‌های اندرویدی در واقع بدافزارهای مخفی هستند که برخی از آنها با قفل کردن گوشی، آن را گروگان می‌گیرند
بنابر اعلام شرکت امنیت سایبری سمانتک ۱۷ درصد اپلیکیشن‌های اندرویدی در واقع بدافزارهای مخفی هستند که برخی از آنها با قفل کردن گوشی، آن را گروگان می‌گیرند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، شرکت امنیت سایبری سمانتک می‌گوید که بیش از یک سوم اپلیکیشن‌های موجود یعنی حدود یک میلیون نسخه، بدافزارهایی هستند که برخی از آنها گوشی را رمزنگاری کرده و در واقع آن را گروگان می‌گیرند و برای باز شدن این قفل طلب پول می‌کنند. 

اگر کاربران  اپلیکیشن‌های خود را از سایت‌های معتبری نظیر پلی‌استور گوگل دانلود کنند اجتناب از این ویروس‌ها بسیار راحت خواهد بود. سمانتک به این موضوع که چه تعداد از بدافزارها در پلی‌استور پیدا شده اشاره نکرد اما کوین هالی، مدیر بخش امنیت سایبر سمانتک، اذعان کرد که این تعداد بسیار کم بوده است. 

هالی گفت: گوگل بدافزارها را از پلی استور خود دور نگه می‌دارد. اگر یک اپلیکیشن مخرب در پلی‌استور پیدا شود، گوگل آن را حذف می‌کند. 

از سوی دیگر اگر شما به بازارهای متفرقه اپلیکیشن‌های اندرویدی سر بزنید و از این منابع، لینک‌های ایمیلی یا سایت‌های تورنت اپلیکیشن دانلود کنید، خطر آلوده شدن گوشی شما به بدافزارها بیشتر می‌شود. 

سمانتک در سال ۲۰۱۴ با استفاده از نرم افزار نورتون موبایل، بیش از ۲۰۰ بازار اپلیکیشن اندرویدی را بررسی و بیش از ۵۰ هزار اپلیکیشن را دانلود و آنالیز کرده است. 

هالی می‌گوید: بیشتر بدافزارهای یافت شده توسط سمانتک سعی داشتند تا اطلاعات شخصی افراد نظیر شماره تلفن و فهرست تماس‌ها را ربوده و در بازار سیاه اینترنت به فروش برسانند. برخی از این بدافزارها ممکن است باعث شود که گوشی شما به سرویس‌های اس‌ام‌اس پیام‌ بفرستد و به‌صورت خودکار صورت‌حساب ماهانه شما افزایش پیدا کند. 

دیگر اپلیکیشن‌ها ممکن است باعث سرازیر شدن تبلیغات بر گوشی شما شود. همچنین برخی از این بدافزارها ممکن است زنگ موبایل شما را به یک تبلیغ تغییر دهد. 

مشکل بدافزارها در سیستم عامل اندروید به‌ویژه در مناطقی بیشتر استکه کاربران به پلی‌استور گوگل دسترسی نداشته و باید برنامه‌های خود را از بازارهای ثالث دریافت کنند. 

سمانتک اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۴ در مجموع سه مورد اپلیکیشن مخرب در آی‌تون پیدا کرده است. 

به گفته هالی یکی از مزیت‌های اندروید برابر IOS این است که آزادی بیشتری برای دانلود اپلیکیشن وجود دارد اما این تنوع هزینه‌های خاص خود را دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر