۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۳۲۱۳
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو:
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به شرایط نامطلوب و بد بلده، اظهار کرد: برای انتقال تجهیزات و دسترسی به منطقه از هلال احمر درخواست کمک کردیم؛ سیل در منطقه کوهستانی بلده، 110 پایه فشار متوسط و حدود 50 پایه فشارضعیف برق را باهمه تجهیزات ازبین برده و شسته است.

میثم جعفرزاده درمورد آخرین وضعیت برق رسانی به روستاهای بلده اظهار کرد: در منطقه بلده حدود 48 روستا وجود دارد که تا کنون توانستیم با تلاش و سختی، دو روستا در ابتدای بلده در سمت هراز را برق دار کنیم.

وی تصریح کرد: آب منطقه را فرا گرفته و با وجود آماده سازی تجهیزات و حضور حفار در محل، امکان انتقال تجهیزات با توجه به نبود راه، وجود ندارد. در حال حاضر تیم های عملیاتی در محل حضور دارند و اکثر چاله های مورد نیاز پایه های برق حفاری شده است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به درخواست کمک برخی ارگان ها از هلال احمر، گفت: از هلال احمر درخواست کردیم تا درصورت امکان تیرهای برق را توسط بالگردهای هلال احمر به منطقه انتقال دهیم.

جعفرزاده با بیان این که درصورت امکان انتقال تجهیزات، سایر اقدامات را به صورت دستی، هرچند سخت انجام می دهیم و برق رسانی صورت می گیرد، تاکید کرد: اکنون در مازندران در حال رایزنی بر سر مشکلات و راه حل ها هستند؛ هچنین امکان جابه جایی تجهیزات توسط بالگرد باید سنجیده و کارشناسی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بلده مشکل آب رسانی ندارد.

از روز یک شنبه هفته جاری در مازندران سیلاب بزرگ جاری شد به گونه ای که برق در مرزن آباد، جاده چالوس تهران، بلده و فشم قطع شد؛ درحال حاظر مشکل تمامی مناطق جز بلده حل شده است. در منطقه بلده به دلیل از بین رفتن راه های دسترسی، عملیات نجات بخشی با چالش مواجه شده و هنوز 45 روستای بلده بدون برق به سر می برند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر