۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۳۰۸۸
ال پاییس:
روزنامه اسپانیایی ال پاییس با تاکید بر اینکه حمله رسانه ای نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه توافق اتمی با ایران، یک اشتباه بزرگ است، نوشت: این اقدامات بنیامین نتانیاهو در نهایت به ضرر تل آویو و یک تهدید وجودی برای اسراییل است.
این روزنامه افزوده است: حملات رسانه ای که نتانیاهو در مقابل افکار عمومی آمریکا و حزب دارای اکثریت جمهوریخواه علیه توافق اولیه بر سر مساله هسته ای با ایران انجام می دهد، یک بی مسئولیتی شدید است که بیشتر به ضرر خود اسرائیل خواهد بود.

ال پاییس افزود: نتانیاهو با اصرار بر اینکه توافق به دست آمده یک توافق بد بوده و بهتر است چیزی امضا نشود، شروع به انجام مصاحبه های تندی در شبکه های تلویزیونی آمریکا کرد و در واقع، شمار این مصاحبه ها بسیار بیشتر از همه اظهار نظرهایی است که در سالهای اخیر انجام داده است.

ال پاییس افزوده است: وی سعی در خرابکاری و به شکست کشاندن یکی از مهمترین توافقات دهه های گذشته دارد که با تلاش زیاد و اجماع بزرگ جامعه بین المللی تاکنون به دست آمده است.

این روزنامه تصریح کرد :استدلال نتانیاهو این است که این توافق به معنی یک خطر جدی نه فقط برای اسراییل بلکه همچنین برای ثبات جهانی است اما وی در بیان نظرات خود، جزئیات اساسی را نادیده گرفته است.

در این مورد ال پاییس تشریح کرد: نخستین مساله که از سوی نخست وزیر اسرائیل نادیده گرفته شده این است که همانطوری باراک اوباما اعلام کرده، دو طرف هنوز از توافق نهایی دور هستند و آنچه تاکنون پذیرفته شده فقط یک توافق اولیه است که یک اساس مثبت را پایه گذاری می کند.

روزنامه اسپانیایی ادامه داد: دومین نکته مورد توجه این است که اسراییل از اتحاد خود با غرب جدا نخواهد شد و رئیس جمهوری آمریکا نیز در این رابطه تاکید نموده است که به رغم اختلافات شخصی با نتانیاهو ، حمایت واشنگتن خارج از هرگونه شک است.

در پایان مطلب آمده است: نتانیاهو مرتکب اشتباه می شود زیرا با استراتژی خود، حمایت از تل آویو را به یک مساله حزب گرایی در داخل آمریکا تبدیل می کند و این ، واقعا یک تهدید وجودی برای اسراییل به شمار می رود .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر