۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۳۰۸۳
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه خواستار لغو تحریم ها در مورد ایران شد.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه خواستار لغو تحریم ها در مورد ایران شد.

به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، ریابکوف روز جمعه به خبرنگاران گفت: تحریم ها در مورد ایران باید بلافاصله پس از کسب توافق جامع در مورد برنامه هسته ای ایران لغو شود.

وی افزود: تاکید داریم لغو تحریم ها در مورد ایران در قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل باید همزمان با امضای سند توافق جامع انجام گیرد.

ریابکوف گفت: البته این به آن معنی نیست تمام تحریم ها باید بلافاصله لغو شود. تحریم ها در مراحلی لغو یا به حالت تعلیق درمی آیند و همه اینها موضوع مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 است.

وی ادامه داد: به دلیل حفظ اختلاف در مورد این مسایل شاهد اظهارات متضاد با یکدیگر از واشنگتن و تهران هستیم.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه خاطرنشان کرد: در نتیجه مذاکرات سوییس ایران و گروه 1+5 به جز موارد معدودی در مورد مسایل مختلف به توافق رسیدند و تعداد موارد توافق شده به مراتب بیشتر از موارد اختلاف دو طرف است.

ریابکوف گفت: شانس برای این که در برنامه زمانی مقرر در مورد برنامه هسته ای ایران به توافق دست بیابیم، زیاد است و این نکته بسیار مثبتی است.

وی در همین حال خاطرنشان کرد که کار بسیار دشواری در تنظیم متن توافقنامه برنامه هسته ای ایران در پیش است و نمایندگان کشورهای عضو گروه 1+5 به این مساله اذعان دارند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: باید در شرایط کنونی به جای حرف زدن به تنظیم سند توافق جامع پرداخت و تلاش های خود را بر این امر مهم متمرکز کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر