۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۳۰۰۳
هفتمین سمپوزیوم و پنجمین کنفرانس هوش مصنوعی و روباتیک 23 فروردین ماه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار می شود.
دکتر امید سجودی دبیر اجرایی سمپوزیوم با اعلام این خبر افزود: این سمپوزیوم با محورهای هوش مصنوعی ، نرم افزار و سخت افزار روبات ، پردازش داده های حسگرها و کنترل ، ارتباط انسان و روبات ، سیستم های چند عاملی و چند روباتی و کاربرد روباتیک برگزار می شود.

وی اظهار داشت: این کنفرانس موقعیت مناسبی را برای معرفی، بحث و تبادل نظر در مورد یافته های جدید علمی در موضوعاتی از جمله روباتیک، هوش مصنوعی، روبات های فوتبالیست، روبات های امدادگر، روبات های خانگی و روبات های دانش آموزی در روبوکاپ فراهم خواهند آورد.

سجودی یادآور شد:با توجه به ماهیت میان رشته ای و ارتباطات نزدیک زمینه های علمی این کنفرانس با همدیگر و کاربرد آن ها در طیف وسیعی از زمینه های تکنولوژی که به کارگیری آن ها را در آینده ای نه چندان دور اجتناب ناپذیر می کند، اهمیت سرمایه گذاری و تلاش در این زمینه ها مشخص می شود.

دبیر اجرایی سمپوزیوم گفت: خصوصیت تجربی و تعاملی ربوکاپ و ارتباط نزدیک آن با هوش مصنوعی و روباتیک، موقعیتی را با پتانسیل بالا برای ارایه، یادگیری و ارزیابی اندیشه ها و روش های جدید فراهم کرده است. با نگاهی امیدوارانه، این زمینه های علمی و عملی می توانند با به کارگیری شیوه های درست برنامه ریزی و آینده نگری به سرعت در جامعه ما بصورت دانش بومی در آمده و مورد استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد:امسال 129 مقاله برای ارائه در این سمپوزیوم ارسال شده که 63 مقاله فارسی و 66 مقاله انگلیس است. از این تعداد مقالات 40 مقاله پذیرفته شده که 18 مقاله فارسی و 22 مقاله انگلیسی است و به شکل شفاهی و 4 مقاله نیز به شکل پوستر ارائه خواهد شد.

دبیر اجرایی هفتمین سمپوزیوم روباتیک اعلام کرد:تعداد مقالات نسبت به سال های گذشته افزایش چشم گیری داشته و این افزایش در مقالات انگلیسی نمود بیشتری دارد.

سجودی گفت:مقالات برگزیده در xplore ieee نمایه خواهند شد و در مجلات علمی و پژوهشی به چاپ می رسد.

هفتمین سمپوزیوم و چهارمین کنفرانس هوش مصنوعی و روباتیک در راستای برپایی دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران برگزار می شود و پروفسور منهاج عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر و آزاد اسلامی قزوین به عنوان سخنران ویژه در این سمپوزیوم حضور خواهد داشت.

دهمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران از 18 تا بیست و یکم فروردین ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران با حضور 345 تیم از 14 کشور جهان در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی برگزار می شود.

25 لیگ روبوکاپی در این دوره از رقابت ها حضور دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر