۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۲۹۸۲
اسنپ چت می‌گوید که آمریکا در یک بازه چهارماهه تعداد 375 درخواست برای دریافت اطلاعات کاربران این برنامه داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، اسنپ چت در اولین گزارش شفافیت خود که روز پنج شنبه منتشر شده اعلام کرد آمریکا در صدر فهرست کشورهای درخواست کننده اطلاعات کاربران این برنامه همراه قرار داشته و ۳۷۵ درخواست به این منظور ارائه کرده است. در این میان ۱۷۲ درخواست برای جستجوی داده‌ها بر مبنای حکم قضایی بوده و ۱۵۹ درخواست در قالب احضاریه ارائه شده است. 

اسنپ چت می‌گوید که اکثر درخواست‌ها را رد کرده و البته درخواستی برای استراق سمع کاربران دریافت نکرده است. 

طبق این گزارش انگلیس، فرانسه، نروژ، کانادا و ... از دیگر کشورهایی هستند که به دنبال دریافت اطلاعات کاربران این برنامه بوده‌اند.

داده‌های منتشر شده مربوط به بازه زمانی اول نوامبر سال ۲۰۱۴ تا ۲۸ فوریه سال ۲۰۱۵ است و این در حالی است که اکثر شرکت‌ها گزارش‌های خود را در بازه‌های زمانی شش‌ماهه منتشر می‌کنند اما اسنپ چت ترجیح داده برای انتشار اولین گزارش خود تنها چهارماه صبر کند. 

اسنپ چت، یک برنامه ارسال و دریافت تصاویر مخصوص گوشی و تبلت بوده و توسط دانشجویان دانشگاه استنفورد ابداع شده است. کاربران می‌توانند با استفاده از این برنامه، عکس گرفته یا ویدئو ضبط کرده سپس به آنها متون یا نقاشی اضافه و آنها را به لیستی از دریافت کنندگان مشخص شده ارسال کنند. این تصاویر و ویدئوها اصطلاحاً Snaps نامیده می‌شوند. 

با کمک این برنامه کاربران می‌توانند یک محدوده زمانی حداکثر ۱۰ ثانیه‌ای مشخص کنند که دریافت کنندگان تنها در طول آن مدت تصاویر را مشاهده کنند وپس از به پایان رسیدن این محدوده زمانی این تصاویر از دید دریافت کنندگان مخفی شده و از سرورهای اسنپ چت نیز حذف می‌شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر