۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۲۹۵۵
مایکل راجرز، رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا، از همکاری این آژانس با بخش خصوصی برای بررسی نفوذهای سایبری خبر داد.
مایکل راجرز (Michael Rogers) اظهار داشت که آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در شش ماه گذشته در بررسی نفوذهای سایبری به بخش‌های خصوصی کمک کرده است. همچنین وی اعلام داشت که انتظار می‌رفت این همکاری‌ها سریع‌تر انجام پذیرد.
مایکل راجرز در روز دوم آوریل در کنفرانسی که به میزبانی انجمن نیروهای مسلح ارتباطات و الکترونیک در واشنگتن برگزار شد گفت: " از آنجایی آژانس امنیت ملی دارای قابلیت‌های فنی در حوزه امینت اطلاعات است، ما باید به دنبال راهی باشیم که قابلیت‌های آژانس امنیت ملی به بخش‌های خصوصی کمک کند."
مایکل راجرز علاوه بر ریاست آژانس امینت ملی، رئیس واحد فرماندهی امنیت سایبری آمریکا (Cyber Command) نیز است. وی با بیان این موضوع به پلیس امنیت فدرال آمریکا (FBI) که آژانس امنیت ملی با دیگر سازمان‌ها در بررسی حمله‌ی سایبری ماه نوامبر به شرکت سونی پیکچرز همکاری کردند، بر این نکته تأکید کرد: "تنها مواقع خطر مانند حمله سایبری به شرکت سونی نباید زمانی باشد که ما با یکدیگر همکاری می‌کنیم."
مایکل راجرز بیان کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا و واحد فرماندهی امنیت سایبری این کشور، تهدیدهای سایبری را باید با شرکت‌هایی که این تهدیدها را شناسایی می‌کنند، به اشتراک‌گذارند. آژانس امینت ملی آمریکا می‌تواند بدافزارهایی که در حملات سایبری به بخش‌های خصوصی استفاده می‌شود را ابتدا تشریح و سپس آن را ازنظر امنیتی ایمن سازد.
پیش‌ازاین در این کنفرانس، مدیر برنامه و سیاست واحد فرماندهی امنیت سایبری آمریکا، ژوزف برندلر (Joseph Brendler)، نیز موافقت خود را در زمینه همکاری بخش‌ خصوصی با این واحد فرماندهی اعلام کرد. وی گفت: "من فکر می‌کنم ما در حال پذیرش اهمیت همکاری بخش خصوصی و دولتی و ارتباط میان این دو هستیم. این ارتباط باید در چارچوب مناسبی باشد و همچنین بر آن نظارت شود."
در این کنفرانس، مایکل راجرز بر اهمیت این نکته که آژانس امنیت ملی، حملات سایبری که به دارایی‌های آمریکا انجام می‌شد را به یک سری از مهاجمان خاص نسبت داد، اشاره کرد. در حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز، پلیس فدرال آمریکا کشور کره شمالی را مسئول این حمله سایبری دانست و از نقش آژانس امنیت ملی را در تشخیص این حمله سایبری کاست. درحالی‌که راجرز اعلام داشت که آژانس امنیت ملی به‌وسیله ردیابی بدافزاری که در این حمله سایبری استفاده‌شده بود، تشخیص داد که کره شمالی مسئول این حمله سایبری بوده است.
کمک‌رسانی آژانس امنیت ملی به بخش خصوصی می‌تواند موجب گسترش و پیشرفت تجهیزات این بخش شود. راجرز بیان کرد که او به "ایجاد زیرساخت در بخش خصوصی" علاقه‌مند‌است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر