۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۲۷۲۳
معاون برنامه ریزی و آموزش سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: یکهزار و 350 پایگاه امداد و نجات این جمعیت از روز دوشنبه امدادرسانی نوروزی خود را آغاز کردند.
سعید متانی در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی اظهار کرد: طرح امداد و نجات نوروزی از 25 اسفندماه آغاز شده است و تا 15 فروردین سال 94 ادامه دارد.

وی تعداد نیروهای به کار گرفته شده در این طرح را پنج هزار و 800 نفر اعلام و بیان کرد: در این طرح هزار و 150 دستگاه آمبولانس، 409 دستگاه خودرو کمک دار، 209 دستگاه خودرو ویژه، 125 دستگاه موتورسیکلت و هزار و 301 دستگاه خودرو عملیاتی نیز مشارکت دارند.

معاون برنامه ریزی و آموزش سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: همچنین در ایام نوروز 17 فروند بالگرد برای امداد و نجات هوایی 20 روزه در استان های دارای اوج ترافیک مسافری مورد استفاده قرار می گیرند.

به گفته متانی شمار پایگاه های امداد و نجات هلال احمر در نوروز 94 نسبت به نوزوز 93، 13 درصد رشد یافته است.

این مسوول بر اهمیت امداد و نجات هوایی در حوادث تاکید کرد و گفت: رویکرد این جمعیت برای هر استان اختصاص یک فروند بالگرد امداد و نجات است و در سال آینده سه فروند بالگرد به چرخه امداد و نجات هوایی افزوده خواهد شد.

متانی اظهار کرد: تمام کسانی که در طرح امداد و نجات نوروزی شرکت کرده اند در دوره های بازآموزی، آخرین آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

وی بر ضرورت هماهنگی دستگاه های مسوول در بخش امداد و نجات، بویژه اورژانس با این جمعیت تاکید کرد و افزود: با همکاری و مشارکت می توان کمبودها را جبران کرد.

وی در خصوص تجهیز استان ها به تجهیزات امدادرسانی افزود: سیاست این جمعیت بر این است تا هر استانی، با توجه به نوع حادثه خیزی که دارد به تجهیزات مورد نیاز مجهز شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر