۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۶۷۲
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه خبرداد:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه از حضور بیش از 2 هزار و 340 نفر از بسیجیان گردان های بیت المقدس و عاشورا در برنامه های آموزشی پدافند غیرعامل سپاه این شهرستان خبر داد.
سرهنگ سعید شعبانی در حاشیه برگزاری این کلاس ها در گفتگو با خبرنگار سراب گفت: 10 گردان عاشورای پایگاه محور در قالب بسیج محلات و مساجد در این دوره ها حضور یافتند.
 
  وی با اشاره به اینکه در این کلاس ها اموزش های پدافند غیرعامل به صورت کامل ارائه شده است افزود: کلاس های دانستنی های عمومی پدافند غیرعامل، تاریخچه پدافند غیرعامل و اصول پدافند غیرعامل در این دوره برگزار شده است.
 
فرمانده سپاه قروه خاطر نشان کرد: این کلاس ها طی سه روز برگزار شده اند که امروز و در آخرین روز این کلاس ها از تمامی افراد شرکت کننده آزمون عمومی گرفته خواهد شد و به افرادی که امتیاز لازم را کسب نمایند گواهی پایان دوره اعطا می شود.
 
شعبانی افزود: در این دوره 10 گردان فعال از 5 حوزه بسیج مساجد و محلات سطح شهرستان حضور یافتند که در مجموع تعداد انها بیش از 2 هزار و 340 نفر بوده است.
 
وی با بیان اینکه اعتبار برگزاری این برنامه از سوی سپاه بیت المقدس استان کردستان تامین شده است تصریح کرد: بیش از 16 میلیون ریال اعتبار برای برگزاری این دوره اموزشی توسط برنامه و بودجه مالی سپاه بیت المقدس کردستان تخصیص یافته است.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه به سایر برنامه های برگزار شده در حوزه پدافند غیر عامل اشاره نمود و افزود: رزمایش بسیج دانش اموزی نیز امسال در شهرستان قروه و در دبیرستان نمونه احرار با حضور اعضای پدافند غیرعامل برگزار شد که باعث ارتقای توانمندی های دانش اموزان شده بود.
 
وی در ادامه بر توجه جدی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
 
شعبانی بیان داشت: اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن می‌باشد.
 
فرمانده سپاه قروه در پایان گفت: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر