۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۱۲۶۵۲
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد: فلسفه ایجاد قرارگاه سایبری جهت استفاده بهینه از فناوری های نوین موجود با روی کرد توسعه و صیانت از فضای مجازی و توسعه دکترین پدافند سایبری کشور است، نه ایجاد بن بست و یا مانع در توسعه و یا عدم استفاده از فناوری های پیشرفته.
مهدي صالحي

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جلسه قرارگاه پدافند سایبری استان، فرآیند تصویب وظایف و ماموریت های اين قرارگاه را مستند به اختیارات اصل 127 و 138 قانون اساسی، سیاست های کلی نظام، ابلاغیه هاي رهبری انقلاب، سیاست های اجرایی دولت تدبیر و امید و سند ISMS برای حاضرین در جلسه تبيين نمودند.

وی در تعریف پدافند سایبری: گفت پدافند سایبری یعنی بهره گیری از کلیه امکانات فنی غیر مسلحانه سایبری به منظور ایجاد بازدارندگی، پیشگیری، تشخیص، مقابله موثر با هرگونه تهاجم سایبری به نحوی که امکان حمله از متخاصمین را سلب نماید.

دبیر قرارگاه پدافند سایبری استان در ادامه سخنان خود، وجود بخش عمده ای از فعالیت ها و تعاملات کشور در فضای سایبر، زیرساخت ها و سامانه های حیاتی و حساس، افزايش سهم درآمد حاصل از کسب و کار فضای سایبری در تولید ناخالص ملی، آمیخته شدن ابعاد مختلف زندگی شهروندان با فضاي سايبري را مهمترین ضرورت ها و الزامات ايجاد قرارگاه پدافند سايبري در کشور و استانها برشمردند.

محمود مومن نسب با اشاره به برخی آثار و پیامدهای ناشی از تهاجم یا جنگ سایبری، اظهار داشت: فلسفه ایجاد قرارگاه سایبری جهت استفاده بهینه از فناوری های نوین موجود با روی کرد توسعه و صیانت از فضای مجازی و توسعه دکترین پدافند سایبری کشور است، نه ایجاد بن بست و یا مانع در توسعه و یا عدم استفاده از فناوری های پیشرفته.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری در پايان: مهمترین وظایف، مأموريت ها و اختيارات قرارگاه پدافند سایبری را رصد، پایش و تشخیص منشأ و پیامد های تهدیدات سایبری، ارزیابی وضعیت سایبری، تحلیل تهدیدات سایبری، برنامه ریزی برای دفع هرگونه تهدید سایبری، کمک به توسعه و استحکام زیرساخت های سایبری برشمرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر