۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۲۶۲۷
سرپرست دفتر فناوری اطلاعات استانداری كهگیلویه و بویراحمد
سرپرست دفتر فناوری اطلاعات استانداری كهگیلویه و بویراحمد در نشست قرارگاه پدافند سايبري استان، اظهاركرد: شاید در گذشته منابعی نظیر ماشین آلات و ... سرمایه های اصلی یک حکومت یا یک سازمان بوده اند ولی امروز اطلاعات و زیرساخت های سایبری، سرمایه اصلی توسعه کشور هستند.
مهدي صالحي

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات استانداری در نشست قرارگاه پدافند سایبری استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تشریح اهداف دفتر فناوری اطلاعات در امنیت فضای سایبری، گفت: امروزه به علت قرارگیری حجم بسیار گسترده از فعالیت های مختلف در بخش سایبری، نقش فناوری و فضای سایبر بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: شاید در گذشته منابعی نظیر ماشین آلات و ... سرمایه های اصلی یک حکومت یا یک سازمان بوده اند ولی امروز اطلاعات و زیرساخت های سایبری، سرمایه اصلی توسعه کشور هستند.

رسولی با تبیین فضایی سایبری و چگونگی ارتباط شبکه های اینترنتی در سطح بین المللی، اظهارداشت: باتوجه به نبود قوانین قوی و سوء استفاده برخی دولت ها و گروهها از خلاء موجود، لازم است جهت مصونیت سازی از حملات احتمالی سایبری، در این بخش سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

سرپرست دفتر فناوی استانداری در همین رابطه افزود: در بحث سایبری و ISMS شاید آثار ظاهری فعالیت ها و اقدامات قابل صورت گرفته قابل رویت نباشند ولی هزینه های زیادی می طلبد.

این مسئول در اختیار گرفتن کلیه امکانات سایبری برای تشخیص هر گونه تهدید، پیشگیری و مقابله با آن را ار مهمترین اهداف تشکیل قرارگاه سایبری برشمرد.

رسولی در خاتمه بحث آموزش در زمینه های حوزه سایبری از جمله ISMS و آموزش نیروی انسانی برای ارتقای امنیت و فناوری اطلاعت استان را با اهمیت توصیف نمود و تقاضا کرد تا در این خصوص اقدامات عملی صورت پذیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر