۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۳۷
مدیر‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:
مدیر‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی عمده مسائل و مشکلات زیست محیطی عجب‌شیر را خشک شدن دریاچه ارومیه و ریزگردهای ناشی از آن و عدم دفن اصولی پسماند شهری برشمرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، حمید قاسمی صبح امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات زیست محیطی شهرستان عجب‌شیر در جلسه مشترک مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی و شهردار و اعضای شورای شهر عجب‌شیر با تقدیر از حساسیت اعضای شورای شهر و شهردار عجب‌شیر در خصوص مسائل زیست محیطی اظهار داشت:اهمیت مشارکت شوراهای اسلامی شهر و روستا در بحث حفظ محیط زیست بسیار مهم و تاثیرگذار است.
وی عمده مسائل و مشکلات زیست محیطی عجب شیر را خشک شدن دریاچه ارومیه و ریزگردهای ناشی از آن و عدم دفن اصولی پسماند شهری برشمرد و افزود :در این زمینه اقدامات و پیگیری‌های لازم توسط اداره کل حفاظت محیط زیست انجام پذیرفته که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد مرتفع شدن این مشکلات باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در خصوص انتقال پساب کارخانه کاوه سودا به دریاچه ارومیه نیز گفت: بر اساس نتایج آزمایش‌هایی که موجود است ترکیبات پساب این کارخانه بعد از تصفیه تقریبا مشابه املاح دریاچه است و برای اطمینان خاطر بیشتر و بررسی دقیق‌تر نمونه‌برداری‌ها مجددا انجام خواهد پذیرفت و نتایج را به صورت کاملا شفاف به اطلاع شهروندان عجب‌شیری خواهیم رساند.

قاسمی افزود:با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید توجه به محیط زیست است در این زمینه برای ما حفظ محیط زیست و سلامت مردم از هر چیز دیگر مهم‌تر است زیرا برای رسیدن به یک توسعه متوازن و پایدار حفظ محیط زیست یکی از مولفه‌های اثرگذار است.

در ادامه اعضای شورا و شهردار عجب شیر خواستار تخصیص عوارض ناشی از آلایندگی نیروگاه بناب و همچنین تثبیت ریزگردهای نمکی دریاچه ارومیه و رسیدگی به انتقال پساب کارخانه کاوه سودا شدند. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر