۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۱۲۵۳۰
رییس سازمان بازرسی کل کشور:
رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که این سازمان گزارشی جامع در رابطه با اقتصاد مقاومتی تهیه، تنظیم و برای روسای قوای سه‌گانه ارسال کرده است گفت: سازمان بازرسی از سرمایه‌گذاران داخلی حمایت می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، «اقتصاد مقاومتی» کلید واژه آشنایی است که این روزها با تعیین تکلیف بودجه 94هم تدابیری برای آن در نظر گرفته شد اما در یکی دو سال اخیر تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی به ویژه نهادها و دستگاه‌های  وابسته به ارگان‌های قوای سه‌گانه بخشی از برنامه‌ریزی خود را پیرامون اقتصاد مقاومتی اجرایی کردند. سازمان بازرسی کل کشور هم یکی از این مجموعه‌‌ها به شمار می‌رود که به گفته سراج، خدمات ویژه‌ای برای حمایت سرمایه‌گذاران قائل شده است.

«ناصر سراج» با تاکید بر مطالب فوق اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور گزارشی جامعی در رابطه با اقتصاد مقاومتی تهیه ، تنظیم و برای روسای قوای سه‌گانه ارسال کرده است.وی ادامه داد: حمایت از سرمایه‌گذاری موضوعی است که در چند سال اخیر سازمان بازرسی کشور برای آن دفاتری در نظر گرفته است تا تمام سرمایه‌گذارانی که با مشکل حقوقی و قضایی مواجه می‌شوند، بتوانند از طریق این دفاتر که در داخل ساختمان مرکزی سازمان قرار دارند، حل و فصل کنند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور یادآور شد: روند اداری در دفتر سازمان بازرسی برای حمایت از سرمایه‌گذاران به گونه‌ای طراحی شده است که آنها را وارد چرخه پیچیده‌ای نکند تا در کوتاه‌ترین زمان بتوانند نیاز حقوقی و قضایی خود را رفع کنند.

سراج تصریح کرد: سازمان بازرسی کشور همچنین از طریق سایت وابسته به این سازمان زمینه‌ای را فراهم کرده است تا افرادی که قادر به مراجعه حضوری نیستند، از طریق فضای مجازی، مشکل خود را با کارشناسان این دفتر درمیان گذاشته و آن را حل و فصل کنند.

وی در ادامه به مقابله دستگاه قضا با مفاسد اقتصادی نیز اشاره و اظهار کرد: سازمان بازرسی با توجه به جایگاهی که در قوه قضاییه دارد، می‌تواند با تشکیل کمیته‌های مختلف بازرسی، به بسیاری از مفاسد اقتصادی پی برده و یا حتی از بروز احتمالی آنها جلوگیری کند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور به فرمایشات مقام معظم رهبری هم اشاره کرد و گفت: طبق تاکید ایشان برای جلوگیری از بروز مفاسد و جرایم مالی و اقتصادی، اولویت این سازمان بر رسیدگی به پرونده‌هایی است که احتمال تخلف در آنها وجود دارد.

سراج خاطرنشان کرد: بر این اساس سازمان بازرسی کل کشور بر پایه وظیفه ذاتی خود در قانون اساسی - که نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین است - همواره در برنامه‌ریزی حال و آینده خود، سرفصل اقتصاد مقاومتی و شاخص‌های آن که متناسب با وظایف هر دستگاه تهیه خواهند شد را در سپهر نظارت بر حسن جریان امور، مورد پایش جدی و دایمی قرار می‌دهد.

به گفته وی، صرف وقت و دقت بیشتر در کار بازرسی و نظارت، تلاش برای تهیه گزارش‌هایی متقن که حکایت از پختگی رسیدگی‌ها و نظرات اعلام شده داشته باشد، تیزبینی و نبود اغماض در مواردی که شاید در نگاه اول چندان مهم به نظر نیایند، استفاده مستمر از تجربه‌های داخلی و خارجی در مبارزه با فساد و بروزرسانی اطلاعات و داده‌های علمی، توانمندسازی کارکنان با آموزش‌های اثربخش و اطلاع‌رسانی‌های کارآمد و حساسیت‌بخشی به جامعه در مسایل مرتبط با فسادستیزی از اولویت‌های مورد تأکید سازمان بازرسی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر