۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۲۴۷۱
شهردار تبریز :
شهردار تبریز گفت : در حوزه پروانه ساختمانی به ساختمان‌هایی که در آنها بخشنامه‌های پدافند غیرعامل در نظر گرفته نشده، مجوزی اعطا نخواهد شد
صادق نجفی در جلسه شورای پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه‌‌های مختلف شهرداری تبریز انجام می‌شود .
وی گفت: در حوزه شهرسازی تمام موارد پدافند غیرعامل کشوری رعایت می‌شود و در طرح‌های جامع و تفصیلی تبریز نیز پدافند غیرعامل مورد توجه قرار دارد .

نجفی با اشاره به اقدامات انجام شده در حاشیه تبریز گفت: با اقدامات مسیرگشایی شده در حاشیه تبریز امکان مانور گسترده تخلیه و امدادرسانی فراهم است .

وی افزود: در سال‌های اخیر به علت تراکم جمعیتی و نبود مسیرهای بزرگ در حاشیه شهر امکان مانور عملیاتی نجات در مقیاس گسترده وجود نداشت و در حال حاضر دو مسیر تبریز به عنوان مسیرهای عبور و مرور بدون مانع و چراغ قرمز وجود دارد تا در مواقع بحران با مشکل ترددی مواجه نشویم .

وی گفت: در حوزه‌های عمرانی احداث مکان‌های امن برای اسکان در مواقع ضروری در 11 نقطه تبریز انجام شده است و برخی از این پارک‌ها به آشپزخانه، حمام و سرویس‌های بهداشتی مجهز هستند .

نجفی یادآور شد: در حوزه پروانه ساختمانی نیز به ساختمان‌هایی که در آنها بخشنامه‌های پدافند غیرعامل در نظر گرفته نشده، مجوزی اعطا نخواهد شد .

وی افزود: در حوزه تملک حاشیه شهر 350 میلیارد تومان هزینه شده تا موارد ایمنی در زمان بحران با مسیرگشایی و احداث پارک‌ها و نقاط امن رعایت شود .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر