۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۲۱۸۸
مسئول دوره ای دبیرخانه ‘اوآنا’ و مدیر عامل خبرگزاری رسمی مالزی روز دوشنبه شبکه های اجتماعی را سازنده و در عین حال خطرناک دانستند و بر ضرروت استفاده کارآمد از شبکه های اجتماعی در عرصه خبری تاکید کردند.
‘میخائیل گوسمان’ معاون اول خبرگزاری ‘ایتارتاس’ روسیه و مسئول دوره ای دبیرخانه سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوس آرام (اوآنا) در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد ماهیت شبکه های اجتماعی، بر نقش مهم اما مخاطره آمیز این نوع رسانه ها تاکید کرد.

وی گفت شبکه های اجتماعی از آنجایی که چارچوب و ضوابط نظارتی مشخصی ندارند، می توانند در عین سازنده بودن خطراتی نیز به همراه داشته باشند.معاون اول خبرگزاری ‘ایتارتاس در نشست خبری در پوتراجایا گفت که خبرگزاری ها باید خود را آماده تطابق تجربیات گذشته و حرفه ای با فناوری های نوین و شبکه های اجتماعی کنند.

‘ذوالکیفلی صالح’ مدیر عامل خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) نیز گفت که شبکه های اجتماعی نقش مهمی در انتشار اخبار دارند، اما در عین حال برخی خبرها که در این رسانه ها انتشار می یابد ممکن است با اصل واقعیت همخوانی نداشته باشد.

وی گفت: خبرگزاری ها موظفند خبرهای صحیح که با پیروی از اصول اخلاقی و اعتبار خبر تهیه شده است را انتشار دهند.مدیر عامل برناما با تاکید بر این نکته که اعضا ‘اوآنا’ بر پذیرش و استفاده از شبکه های اجتماعی در ساختار خود توافق دارند، تصریح کرد که مقابله با شبکه های اجتماعی به دلیل گستردگی آنها امکان پذیر نیست.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر