۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۱۴۵
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استان ایلام
اسماعیل رستمی در نشست هماهنگی پیرامون برگزاری دوره های آموزشی پدافند غیر عامل در استان اظهار داشت: پدافند غیر عامل علاوه بر تهدیدات ملی و منطقه ای باید بر اساس تهدیدات بومی در استان توسعه یابد تا در برنامه ریزی های کلان مورد توجه قرار گیرد.
احسان میهن دوست
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ایلام گفت : آموزشهای تخصصی پدافند غیر عامل بصورت گسترده و نهادمند در استان برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام مهندس اسماعیل رستمی در نشست هماهنگی پیرامون برگزاری دوره های آموزشی پدافند غیر عامل در استان اظهار داشت: پدافند غیر عامل علاوه بر تهدیدات ملی و منطقه ای باید بر اساس تهدیدات بومی در استان توسعه یابد تا در برنامه ریزی های کلان مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: فرهنگ سازی و نهادمند کردن آموزش به منظور توسعه و تقویت مبانی، اصول و اهداف پدافند غیر عامل هم به لحاظ تئوریک و هم به لحاظ عملیاتی یک ضرورت است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری دانش مربوط به پدافندغیرعامل را دانشی طبقه بندی شده عنوان کرد و گفت: کشورهای صاحب این دانش، به راحتی آن را در اختیار دیگران قرار نمی دهند و باید تلاش کنیم به نوعی دانش پدافندغیرعامل را برای مدیریت بحران بومی سازی کنیم.
وی با تاکید بر اهمیت یادگیری دانش پدافند غیر عامل در سطوح مدیریتی و کارشناسی در استان تصریح کرد: آموزش می تواند در آگاه سازی مدیران در مواجه با شرایط بحرانی ، سرکشی مداوم به تجهیزات و امکانات و آمادگی کامل برای مواجه با وضعیت بحرانی در استان موثر باشد.
اسماعیل رستمی با اشاره به وضعیت اخیر و قطعی برق در شهرستان آبدانان که در اثر ریزگردها بوجود آمد ابراز داشت: تهدیدات بومی و منطقه ای باید در حوزه پدافند غیر عامل مورد توجه قرار گیرند و اقدامات موثری برای مدیریت و برنامه ریزی در ان حوزه انجام گیرد.
وی با بیان اینکه در پدافند غیرعامل هر اقدامی که صورت می گیرد باید پاسخگوی تهدیدی باشد و ویژگی اصلی آن دفاع بدون اسلحه است، گفت: توسعه پدافند غیر عامل باید به گونه ای باشد که به مانند ارتش های دنیا برای مقابله با تهدیدات همواره در شرایط آماده باش کامل بسر برند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان در ادامه بیان داشت: در این دوره آموزشی چهار سر‌فصل عمومی پدافند غیر‌عامل عمومی شامل اصول و مبانی، تهدیدات سایبری، مدیریت بحران و سناریو نویسی با حضوراساتید متخصص در این مباحث تدریس و آموزش داده می شود.
وی افزود: کارگاه‌های تخصصی آموزشی تهدیدات زیستی، سایبری، جنگ روانی و سازه‌های امن نیز برای ادارات و کارگروه‌های دوازده‌گانه، شهرداری‌ها، فرمانداران و بخشداران برگزارمی شود.
دکتر پرویز شریفی خاطرنشان کرد: مدیران دولتی باید برای پاسخگویی به تهدیدات دشمنان آمادگی لازم را داشته باشند و ابتدا باید این آمادگی را در مقابله با تهدیدات داخلی و شناسایی راهکارهای مناسب کسب کنند که این دوره آموزشی می تواند راهگشا باشد.
وی با بیان اینکه تقریبا حوزه ای در کشور وجود ندارد که پدافند غیرعامل در آن مطرح نباشد، توضیح داد: اقدامات کلی این پدافند و دفاع بدون سلاح، آگاهی، پیش بینی، کاهش آسیب پذیری، پایدارسازی ملی و ناکام سازی دشمن از طرح های خود برای ضربه زدن به تجهیزات و تاسیسات حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیرنظامی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر