۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۲۱۰۷
فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛
حضرت آیت الله خامنه ای مهمترین مساله انقلاب اسلامی را ثبات و استقامت دانسته و افزودند: ما سر حرف خودمان ایستاده ایم. ایستادن بر سر اصول، برای یک ملت، افتخار است.
اصول، چیزهایی است که باید بر سر آن ایستاد. ارزش ها را بایستی نگاهبانی کرد، پاسداری کرد. مهمترین ارزشی هم که برای ملت ما وجود داشت و امروز هم وجود دارد و تا آخر هم همین خواهد بود، عبارت است از اسلام .استقلال در اسلام است، آزادی در اسلام است، پیشرفت مادی در اسلام است، وحدت ملی در اسلام است، شکوفائی استعدادها در اسلام است. همه اینها در اسلام مندمج و مندرج است.

علت اینکه امام روی کلمه جمهوری اسلامی تکیه کردند، همین است. تاکید بر جمهوری، به خاطر این است که نکته مهم، اتکاء به مردم است.

اگر اسلام باید در جامعه حاکمیت پیدا کند، بدون ایمان عمومی امکان پذیر نیست. پس حضور مردم، رای مردم، خواست مردم، دخالت مردم، شد یک نقطه اساسی؛ پس شد جمهوری اسلامی. این را باید حفظ کنیم، این را باید زنده نگه داریم، این پرچم بایستی برافراشته بماند.

اگر توانستیم خودمان را به عمق و ژرفای این کلمه پرمغز - جمهوری اسلامی - هرچه بیشتر نزدیک کنیم، موفقیت ها روزبه روز افزایش خواهد یافت.

... ما امروز در میانه میدانیم؛ همچنان که در میانه راهیم. حالا تعبیر نمی کنیم در آغاز راه که شاید به یک معنا، با نگاه به بلندمدت، در آغاز راهیم. بالاخره ما در راهیم. باید راه را ادامه داد. آن کسی که راهی را طی می کند، اما خود را به مقصد نمی رساند و برمی گردد، وسط راه، یا متوقف می شود یا راهش را منحرف می کند، او تفاوت زیادی ندارد با آن کسی که از منزل خود بلند نشده و اصلا به راه نیفتاده. در این نتیجه، هر دو مانند هم هستند که به مقصد نرسیده اند و به مطلوب دست نیافته اند.

بنابراین تداوم حرکت و استمرار حرکت لازم است و این متکی است به همت ها، به ایمان ها، به تلاش ها، به حضور جوانان.

* از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و خلبانان نیروی هوایی ارتش (نوزدهم بهمن 1389)
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر