۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۲۰۹۵
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حفظ جان و سرمایه انسان مهترین هدف پدافند غیرعامل است.
فتاح محمدی ظهر امروز در همایش یک‌روزه پدافند غیرعامل با رویکرد بیوتروریسم آمادگی در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای حفظ منافع و مصالح کشور را ضروری دانست و گفت: آمادگی در تمام حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری امری ضروری است که باید جدی گرفته شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  امروزه کشورهای مختلف شیوه‌های مختلفی را برای تهدیدهای بیوتروریسم در نظر می‌گیرند، بیان کرد: ابزارهای دیپلماتیک، اقتصادی و ابراز اطلاع‌رسانی، ابزارهای حقوقی، بهداشتی، اجتماعی که رهبری از آن به عنوان تهاجم فرهنگی یاد کرده و ابزار تکنولوژی و سایبری از دیگر ابزارهای برای تهدید منافع و مصالح کشور است.

وی عنوان کرد:  امروزه کشورها برای سلطه بر سایر کشورها تسلط بر حوزه نظامی را در اولویت قرار می‌دهند که برای تسلط بر این حوزه باید به انسان‌ها آسیب وارد کنند.

این مسئول اقدامات پدافند غیرعامل را انسان‌محور خواند و گفت: هدف پدافند غیرعامل حفظ جان و سرمایه انسان است و مدیریت بحران بخشی از این پدافند غیرعامل محسوب می‌شود که در این خصوص پدافند غیرعامل اقداماتی را انجام می‌دهد که اگر با بحران مواجه شدیم، کمترین آسیب به ما وارد شود.

محمدی هدف پدافند غیرعامل را تامین و تضمین منافع ملی یک کشور دانست و افزود: تلاش یک دولت برای حفظ جان انسان‌ها، تمامیت ارضی کشور، استقلال کشور، حراست و صیانت از اقتصاد و سیاست  از جمله برنامه‌های کشور برای حفظ منافع ملی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تلاش‌های حوزه پدافند غیرعامل استان خوب و قابل تقدیر است و این حوزه در ابعاد مختلف خدمات و آگهی بخش خوبی ارائه می‌دهد.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های مختلف استان برنامه‌های پیشنهادی خود را در خصوص بهتر برگزار شدن برنامه‌های پدافند غیرعامل در سال آینده ارائه دهند
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر