۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۸
کد خبر: ۱۲۰۵۲
مدیر پروژه جستجوگر فارسی
مدیر پروژه جستجوگر فارسی «پارسی جو» با اشاره به اینکه در حال حاضر پارسی جو، پرس و جوها را در ۴۰ میلیون صفحه جستجو می ‌کند از تلاش برای ارتقا آن خبر داد.
 علیمحمد زارع،  در مراسم رونمایی از موتور جستجوگر «پارسی جو» با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: هم اکنون ۲.۵ درصد ترافیک مرورگر گوگل توسط ایرانی ها ایجاد می شود که راه اندازی یک موتور جستجوگر بومی می تواند حجم قابل توجهی از نیازهای کاربران ایرانی را پاسخ دهد.

وی عنوان کرد: این پروژه از سال ۱۳۸۰ کلید خورد و فاز تحقیقاتی آن در شهریور ۸۷ شروع شد و زمان آغاز پیاده ‌سازی آن نیز از مهر ماه ۸۸ بود و نسخه اولیه این جستجوگر نیز در سال ۱۳۸۹ راه ‌اندازی شد و امشب نسخه نهایی آن مورد بهره برداری قرار می گیرد اما تا اردیبهشت ماه ۹۴ نیز این نسخه هر روز تکمیل تر خواهد شد.

عضو هيئت علمی دانشگاه يزد ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰ میلیون صفحه بر روی این مرورگر بارگذاری شده که به زودی به ۶۰۰ میلیون صفحه خواهد رسید.

وی همچنین از ایجاد سرویس موسیقی بر روی این مرورگر خبر داد و بیان کرد: از یک سال پیش که این سرویس بر روی پارسی جو نصب شده، استقبال خوبی از آن صورت گرفته و امکان شنیدن و دانلود موسیقی در این سرویس فراهم است.

مدیر پروژه پارسی جو از ارائه سرویس‌ های بومی مبتنی بر مکان بر روی این جستجوگر خبر داد و یادآور شد: نسخه جدید آن به زودی با ۴۵ لایه اطلاعاتی روی وب قرار می ‌گیرد.

وی با اشاره به چشم انداز این جستجوگر بومی عنوان کرد: چشم انداز آینده ترسیم شده برای این جستجوگر، رساندن تعداد پرس و جو در سال اول به دو میلیون، در سال دوم به سه میلیون و در سال چهارم به هشت میلیون است.

زارع خاطرنشان کرد: تاکنون ظرفیت پاسخگویی به چهار میلیون جستجو بر روی این مرورگر بومی وجود دارد.

وی تاکید کرد: با راه اندازی این مرورگر و استفاده از آن در مدارس و ... فضای امنی برای کاربران ایرانی به لحاظ محتوایی ایجاد خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر