۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۲۰۳۱
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری در این وزارتخانه درباره گزارش های منتشر شده مذاکرات جاری گفت، در حال حاضر نمی تواند هیچ گزارشی را تایید کند ولی هدف آمریکا قطع مسیرهای چهارگانه ایران در رسیدن به بمب اتمی است.
به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا؛ خبرنگاری در این نشست خبری گفت، ما گزارش هایی داریم که امروز صبح به نقل از یک دیپلمات که خواست نامش فاش نشود، درباره گفتگوهایی که بین ایران و آمریکا برای توافق هسته ای جریان دارد، مبنی بر اینکه توافق هسته ای به ایران امکان می دهد شمار بیشتری از در مقایسه با آنچه که تمایل به آن پیشتر در میان شما وجود داشت، سانتریفوژ نگاه دارد و در ازای آن، کارآیی یا توانمندی این سانتریفوژها کاهش می یابد. در این خصوص چیزی برای گفتن دارید؟
جنیفر ساکی گفت، فقط می توانم این را بگویم که هنوز بر سر مسائل فنی توافق، توافقی به دست نیامده است و قطعا، گفتگوها در خصوص مسائل مخلف ادامه دارد. قطعا کانون توجه ما قطع چهار راه رسیدن ایران به بمب اتمی است.
وی ادامه داد، همانطور که مقامات زیادی نیز گفته اند، قطعات زیادی از این پازل هستند که باید در کنار هم قرار گیرند و از این رو، گمانه زنی پیش از آن نمی تواند نمایانگر تصویر واقعی باشد.
خبرنگار پرسید، شما درباره قطع چهار مسیری که (به ساخت بمب ختم می شود) صحبت کردیم، آیا این یکی از این راه ها می تواند باشد؟
ساکی گفت مسائل مختلفی مطرح هستند از جمله اینکه چه شما سانتریفوژ باید فعال باشند و این سانتریفوژها چه میزان باید پیشرفته باشند. قطعا، همه ما می دانیم که همه این ها مطرح هستند. ورای این، قرار نیست من درباره این گزارش ها گمانه زنی کنم.
خبرنگار گفت خوب به نظر می رسد که منظور شما جواب بله است، این موضوعی است که درباره اش بحث می شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت اینکه چه تعداد سانتریفوژ باشند و چگونه کار کنند عوامل مطرح در قطع مسیر چهارگانه به شمار می آیند.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه امریکا به خبر طرح جدید برای توافق هسته ای با ایران

خبرنگار گفت خوب ولی شما تمایلی ندارید که بگویید آیا بحث هایی درباره اینکه آیا ایران شمار بیشتری از سانتریفوژها را در صورت کاهش توانمندی آنان، می تواند نگاه دارد، جریان دارند یا نه؟
ساکی گفت نه، من هیچ گزارشی را درباره اینکه چه چیزی به چه چیزی ربط دارد تایید کنم.
خبرنگار گفت، می توانم بپرسم آیا برنامه کاری وزیر خارجه مشخص شده است یا نه؟ آیا قرار است ایشان با ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مونیخ دیدار کنند؟
ساکی گفت من برنامه به روز شده ای ندارم ولی بررسی می کنم. می دانم که این برنامه در حال نهایی شدن است و امیدوارم که بتوانم در بیست وچهار ساعت آینده، بتوانم درباره آن اطلاع رسانی کنم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر