۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۲۰۲۳
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان
حاجی رضا تیموری گفت: حوادث شبکه برق در همدان به صورت آنلاین و لحظه‌ای پایش می‌شود.
حاجی‌رضا تیموری  با بیان اینکه وظیفه ذاتی و ماهیت کاری معاونت بهره‌برداری امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق برای شرایط خاص و بحرانی است، افزود: نظارت، کنترل و پایش شبکه، مدیریت خاموشی و قطعی‌ها و اتفاقات و حوادثی که در شبکه رخ می‌دهد از وظایف دیسپاچینگ است.

وی با بیان اینکه برخی از خاموشی‌ها بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده صورت می‌گیرد، گفت: این گروه از خاموشی‌ها برای تعمیر و اصلاح و رسیدگی به شبکه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان  اضافه کرد: برخی از خاموشی‌ها نیز ناشی از اتصالات و حوادث در شبکه رخ می‌دهد که یکی از وظایف اصلی دیسپاچینگ کنترل و نظارت این خاموشی‌ها در راستای کاهش آنها است.

وی با تأکید بر مدیریت خاموشی‌ها بیان داشت: در این زمینه دو اصل کاهش خاموشی و زمانبندی آن از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا در صورت نیاز به قطعی شبکه این امر باید در موقعیت زمانی و مکانی مناسب صورت گیرد تا کمترین صدمه را داشته باشد.

تیموری ادامه داد: در گذشته خاموشی‌ها به صورت سنتی انجام می‌شد اما در هشت سال گذشته این روند با استفاده از کارشناسان توانمند، روش‌های نوین و سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته صورت می‌گیرد تا این امر از روند کاهشی برخوردار باشد.

وی اظهار داشت: مدیریت و کاهش خاموشی‌ها، کاهش حوادث شبکه و استمرار برق‌رسانی به نوعی تکریم ارباب رجوع و مشترکان برق است که رضایت‌مندی مردم را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به استقرار نرم‌افزار ثبت حوادث در شرکت‌های توزیع برق یادآور شد: با ایجاد مراکز فوریت‌های برق برای ثبت مکانیزه تماس‌های مردمی و اطلاعات خاموشی‌ها و اعزام اکیپ‌های عملیاتی برای رفع حوادث گام مؤثری در این زمینه برداشته شد.

وی با اشاره به فعالیت سه کارشناس کنترل شبکه در شرکت توزیع برق همدان اضافه کرد: در حال حاضر تمام حوادث شبکه به صورت آنلاین و لحظه‌ای پایش شده و در صورت بروز حادثه در هر یک از شهرستان‌های استان در کمترین زمان ممکن اقدام می‌شود.

تیموری با اشاره به فعالیت واحد عیب یابی زیرنظر دیسپاچینگ گفت: زمانی که کابل یا شبکه‌ای زمینی معیوب شود کارشناس مربوطه آن در واحد دیسپاچینگ به محل اعزام شده و در راستای رفع مشکل اقدام می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به توسعه اکیپ‌های خط گرم و بهبود وضعیت خاموشی‌ها در استان بیان داشت: اکیپ‌های فعال در این زمینه در حال حاضر به صورت پیمانی و مقطعی کار می‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر