۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۲۰۱۰
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهرعنوان کرد:
محمد حسین باستی گفت: خروجی دوم شهر بوشهر به عنوان طرح پدافند غیرعامل با اعتبار یک هزارو 350 میلیارد ریال بزودی اجرایی می شود.
محمد حسین باستی روز دوشنبه درنشست بررسی مصوبات سفر دولت به استان بوشهرافزود: براساس مصوبات دوازدهمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید 12هزار میلیارد ریال برای اجرای 11پروژه عمرانی تخصیص می یابد.

وی اظهار داشت : این پروژه ها در بخش های طرح های زیرساختی از جمله راه، آموزش عالی، ورزش و فاضلاب مصوب شده است.

باستی ادامه داد:دراین سفر بجای تعدد مصوبات ، اولویت های زیرساختی استان بوشهر در قالب مصوبات سفر بررسی شد این درحالی است که در دولت های نهم و دهم بدلیل پرشماربودن مصوبات اعتبارات به شدت خورد می شد و پی گیری و محقق شدن آنها دریک فاصله زمانی کوتاه میسر نبود.

وی اضافه کرد:باتوجه به وضعیت نامطلوب و حادثه خیز بودن محورهای ارتباطی استان بوشهر بیشترین اعتبار درخواستی استان در این سفر مربوط به تقویت شبکه جاده ای و ارتباطی است.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر یادآورشد: چهار خطه شدن محور عسلویه با بنادر لنگه و خمیر از مصوبات سفر دولت به استان بوشهر است که برای اجرای آن 630میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

وی گفت: بهسازی راه اصلی برازجان - گناوه و دیلم به سمت هندیجان نیز از دیگر مصوبات سفر رییس جمهوری است که بخش قابل توجهی از این محور دو خطه است و به لحاظ بار ترافیکی، محور یادشده به چهار خطه تبدیل می شود.

باستی اضافه کرد: برای اجرای این پروژه هزار میلیارد ریال در سالهای 94و 95 اختصاص می یابد.

وی یادآورشد: طول کل پروژه بهسازی راه اصلی برازجان- گناوه - دیلم 210 کیلومتر است که 85 کیلومتر آن زیربار ترافیکی است. باستی اجرای محور دالکی - کنارتخته را از دیگر مصوبات سفر ذکر کرد و افزود: اجرای این پروژه 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در سفر دولت به استان کل این اعتبار مصوب و طی دو سال پروژه به بهره برداری می رسد.

وی تصویب 165میلیارد ریال به دانشگاه خلیج فارس برای تامین فضای آموزشی و کمک آموزشی، یکصد میلیارد ریال برای دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی برازجان،احداث مجتمع فرهنگی هنری عسلویه با 148میلیارد ریال، تصویب 125میلیارد ریال برای تامین فضای پژوهشی پارک علم و فناوری، تصویب هزار و 700 میلیارد ریال برای تکمیل شبکه فاضلاب شهر بوشهر و 120میلیارد ریال برای تکمیل ورزشگاه 15هزار نفری بوشهر را از دیگر مصوبات سفر دولت به استان ذکر کرد.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهرگفت: خروجی دوم شهر بوشهر به عنوان طرح پدافند غیرعامل با اعتبار یک هزارو 350 میلیارد ریال بزودی اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه در اجرای خروجی دوم بوشهر پل هوایی روی کانال دریایی بندر بوشهر ساخته می شود گفت: در اجرای این طرح که در دوسال اجرا می شود بوشهر ضمن اینکه به بندر آزاد و جزیره نگین متصل می شود به بزرگراه بوشهر برازجان پیوند داده می شود.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر افزود:پروژه آبرسانی شهر سیراف، آبخیزداری جم، بزرگراه دیر - بوشهر، جاده بین گناوه و گوره و تکمیل بیمارستان دیر از جمله تعهدات نفت است که در این سفر مصوب شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر