۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۲۰۰۰
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی
حجت‌الاسلام‌ داوود رنجبران، با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به معنی مقاومت در مقابل تکانه و تهدیدات مختلف است، گفت: اجرای سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی با مشارکت جمعی کشور برای مقابله با رویدادها،مخاطرات و تهدیدات موثر باشد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی مشارکت را یکی از مشخصه‌های اصلی انقلاب خواند و گفت: دومین ویژگی مردم در تحقق انقلاب اسلامی بصیرت بود که مردم را به فکر تشکیل حکومت اسلامی انداخت، همین موضوع بود که شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را راه‌اندازی کردند.
 وی ادامه داد: علاوه بر بصیرت و مشارکت، روحیه ایثارگری سومین ویژگی مردم در فرآیند انقلاب اسلامی و رهبری و فرمانبری امام خمینی چهارمین رکن به وجود آمدن انقلاب بود که موجب شد در سطح منطقه هم آثاری را با خود به همراه داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رنجبران اظهار داشت: بیداری اسلامی یکی از آثار انقلاب بود که موجی از خیزش عمومی را ایجاد کرد  و موجب شد اسکتبار جهانی را به مقابله با جمهوری اسلامی ایران وا دارد،‌یعنی از همان ابتدای انقلاب مبارزه با ایران در دستور کار دشمنان قرار گرفت. اینکه اکنون بعد از چندین سال مقام معظم رهبری اشاره مستقیم به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارند به دلیل این است که اسکتبار جهانی متوجه قدرت جمهوری اسلامی ایران شده است. یعنی می‌داند اگر اقتصاد ایران بر اقتصاد جهان تأثیر بگذارد قابل کنترل نیست.

 رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ادامه داد: اکنون مقام معظم رهبری با سیاست‌های خود دستور همکاری قوه سه گانه و سایر بخش‌های کشور برای همکاری در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را داده‌اند و این مسئله به دلیل تأثیر گذاری جمهوری اسلامی ایران در سطح‌های مختلف منطقه است. یعنی مردم می توانند به واسطه ویژگی های بارزی که موجب ایجاد جمهوری اسلامی ایران و انقلاب شد، با مشارکت، بصیرت و پیروی از سیاست‌های ابلاغ شده مقام معظم رهبری در مقابله تکانه های مختلف  کشور را مقاوم کنند.

 وی اظهار داشت: ضرورت دارد دانشمندان علم اقتصاد با هم فکری و هم اندیشی راهبرد‌های لازم را برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این کنگره ارائه دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر