۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۱۷۴۸
مديركل پدافند غير عامل استان قم از ساماندهي مسائل زيستي مجتمع دامشهر استان قم خبر داد.
در بازديد مديركل پدافند غير عامل استان قم و مديركل دامپزشكي و مديركل جهاد كشاورزي استان قم از مجتمع دامشهر استان در راستاي پيگيري مصوبه قرارگاه پدافند غيرعامل زيستي ضمن بررسي مسائل و مشكلات موجود مقرر شد مديركل دامپزشكي استان راهكارها و پيشنهادات اجرايي را به منظور سير مراحل قانوني به دبيرخانه شوراي پدافند غير عامل استان قم ارسال نمايد.
مهدي متقيان مديركل پدافند غير عامل استان قم از مجتمع دامشهر در كيلومتر 13 قم ـ جعفريه به مساحت 664 هكتار مشتمل بر چهار مجتمع (مجتمع پرواربندي گوسفندي ـ مجتمع پرواربندي گوساله ـ ميدان خريد و فروش علوفه ـ ميدان خريد و فروش دام ) بازديد كرد و بر اساس مصوبه قرارگاه پدافند غيرعامل زيستي استان قم در جلسه اي با حضور رفيعي مديركل دامپزشكي استان و طلايي مديركل جهاد كشاورزي استان موضوعات و مسائل پدافند غير عامل زيستي مجتمع دامشهر بررسي شد.


 وي گفت: يكي از وظايف قرارگاه پدافند غير عامل زيستي استان پايش و رصد تهديدات زيستي و عوامل تشديد كننده آن در حوزه هاي انساني، گياهي، جانوري، زيست محيطي، آب و غذا است.

 وي اشاره كرد دغدغه ما در استان جدي گرفتن بحث پدافند غير عامل است.

متقيان تصريح كرد با توجه به اينكه از 23 استان كشور دام وارد قم مي شود و به استان هاي ديگر منتقل مي شود و كاهش مخاطرات حملات غير عامل از طريق كاهش مخاطرات انتقال دام آلوده است بايد براي مجتمع دامشهر قرنطينه شبانه روزي با امكانات و تجهيزات كامل ايجاد شود و ورود و خروج دام به مجتمع دامشهر كنترل شود.

 
 مديركل پدافند غير عامل استان قم اظهار كرد بايد در ورودي دامشهر پاسگاه نيروي انتظامي با خدمات شبانه روزي استقرار يابد و ترتيبي اتخاذ گردد تا با هماهنگي با استان هاي ديگر دام هاي وارد شده به استان هويت دار باشد.

وي گفت مقرر شد اداره كل دامپزشكي استان راهكارها و پيشنهادات اجرايي را به منظور پي گيري و اقدام به دبيرخانه قرارگاه پدافند غيرعامل زيستي اعلام نمايند. در اين بازديد جمعي از كارشناسان و مديران حضور داشتند.


منبع: سايت اداره كل پدافند استان قم

        padafand.ghom.ir
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر