۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۱۵۳۷
صدای آمریکا؛
یکصد و چهاردهمین کنگره آمریکا در حالی از فردا با رهبری تندروهای جمهوری خواه آغاز به کار خواهد کرد که تصویب تحریم های بیشتر علیه ایران را در اولویت کاری خود قرار داده است.
کنگره آمریکا پس از هشت سال از فردا با رهبری تندروهای جمهوری خواه آغاز بکار خواهد کرد.

   جمهوری خواهان که تا پیش از این تنها اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را در دست داشتند، با به دست آوردن ۵۴ کرسی در مقابل ۶۴ کرسی دموکرات ها و مستقل‌ها در انتخابات نوامبر گذشته، اکثریت مجلس سنا را نیز به دست آوردند.

   به نوشته سایت صدای آمریکا (VOA) که با بودجه وزارت خارجه آمریکا مدیریت می شود، "میچ مک کانول" رهبر اکثریت سنا، پیش از آغاز سال جدید میلادی، گفته بود که تصویب ایجاد خط لوله کیستون از کانادا به آمریکا و تصویب طرح‌های سخت‌گیرانه‌تر علیه ایران از اولویت‌های کنگره جدید آمریکاست.

   تهیه کنندگان طرح‌های سخت‌گیرانه‌ علیه ایران، سناتورها مارک کرک و لیندزی گراهام به تازگی گفته‌اند که از حمایت کافی دموکراتها برای به دست آوردن یک اکثریت قاطع و مقاوم در برابر وتوی رئیس جمهوری آمریکا برخوردار هستند. از سناتور ارشد، چاک شومر و سناتور باب منندز رییس پیشین کمیته سیاست خارجی سنا، به عنوان حامیان دموکرات طرح‌های سخت‌گیرانه علیه ایران یاد شده است.

   رییس جمهوری و دیگر مقامات دولت ایالات متحده، با تصویب هر تحریم جدید یا طرح‌های سخت‌گیرانه‌تر علیه ایران در حالی که مذاکرات هسته‌ای در جریان است، مخالفت کرده‌اند. باراک اوباما همچنین گفته بود که اگر تحریم جدیدی در کنگره آمریکا به تصویب برسد آنرا وتو خواهد کرد. رییس جمهوری آمریکا در صورتی می‌تواند مصوبه سنا را وتو کند که با رای کمتر از دو سوم اعضای سنا به تصویب رسیده باشد.

   شهلا آراسته، خبرنگار صدای آمریکا که از کنگره گزارش می‌داد گفت که رهبران جمهوری‌خواهان در کنگره یکصد و چهاردهم آمریکا تلاش خواهند کرد پلی میان گروه عملگراتر جمهوری خواه و دیگر جمهوری خواهان ایجاد کنند تا از بوجود آمدن تصویری افراطی از آنها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا جلوگیری شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر