۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۱۴۵۲
وبسایت عبری " nrg " با همکاری اندیشکده " مکور ریشون " گزارشی مبنی بر " 10 چالشی که امنیت اسرائیل در سال 2015 را تهدید میکند " منتشر کرد .
وبسایت عبری nrg "  " با همکاری اندیشکده  " مکور ریشون " گزارشی مبنی بر " 10 چالشی که امنیت اسرائیل در سال 2015 را تهدید میکند " منتشر کرد .

1 . خطر انجام عملیات نظامی توسط القاعده و داعش در مناطق اشغالی جولان

بصورت عام باید بگوییم که در سال جدید (2015) بیشترین انرژی اسرائیل را مناطق شمالی (جولان) تلف می کنند و این بدلیل وجود تروریست های داعشی و القاعده در این منطقه می باشند .

تعلیمات نظامی داعشی ها و حضور گسترده آن ها در منطقه و نبود حکومت و استقلال در منطقه جولان ، آن را نا امن ترین و پر هزینه ترین جبهه برای رژیم اسرائیل قرار داده است .

2 . مواجهه با لبنان و نیروی حزب الله

نیروهای حزب الله که در سال 2006 تسلیم حملات رژیم صهیونیستی نشده و در برابر آن ها مقاومت کرده ، و عدم رضایت حزب الله برای گفتگو با سران رژیم صهیونیستی ، نشان دهنده یک چالش عظیم از جانب لبنان و حزب الله که متوجه این رژیم می شود .

اما آغاز این چالش از زمانی شروع شد که دبیر کل حزب الله در سال 2014 اعلام کرد از رژیم صهیونیستی انتقام  خواهد گرفت و در این حین از نظام بشار اسد حمایت کرد و همچنین به کاروان حامل سلاح این رژیم که برای حمایت داعش آمده بود حمله کرد و برخی از فرمانده هان را کشت .

در یک سال گذشته ، حملات متعددی به نظامیان صهیونیستی در مرزهای لبنان و همچنین مناطق اشغالی جولان شده ، هر چند که بصورت رسمی مقامات حزب الله اعلام نکردند که این حملات از جانب آن ها بوده اما ممکن است که این حملات جزئی از آن انتقامی باشد که سید حسن نصرالله تهدید کرده بود .

این وب سایت الکترونیکی ، تهدید از جانب حزب الله را بزرگترین تهدید و واقعی ترین تهدید دانسته .

3 . شلیک به اراضی اشغالی و بمب گذاری در این شهرها

تهدید سومی وجود دارد که این سایت آن را از حیث امکان وقوع ، تهدید متوسط خواند . و آن تهدید ، همان شلیک موشک از سمت غزه به مناطق اشغالی است .

4 . درگیری دیگری در غزه

احتمال وقوع جنگ دیگری در غزه بر علیه حماس است . حماس در جنگ اخیر ثابت کرد که غیر قابل پیش بینی است و نمیتوان قدرت آن را براورد کرد . اگر در غزه جنگی صورت پذیرد ، بطور حتم عواقب آن غیر قابل تصور است .

5 . عملیات اسیر کردن سربازان رژیم صهیونیستی

گروه های فلسطینی وجود دارند که برای استفاده از امکانات تبادل اسرا ، اقدام به ربایش سربازان اسرائیلی می کنند که البته این کار آن ها عقلانی است ، زیرا برای پس گرفتن اسیران خود ، راهی غیر از این کار ندارند .

6 . موشک های ایران

آن چه که سران رژیم صهیونیستی از غربی ها حول مذاکرات هسته ای با ایران داشتند ، این بود که ایران را ملزم به تسلیم کنند تا شاید بتوانند راهی برای متوقف کردن پیشرفت ایران در عرصه سپر موشکی کنند . اما ظاهر امر این است که کشورهای غربی در مقابل خواسته های ایران کوتاه آمدند و مذاکرات را تمدید کردند ، که ایران هم بوسیله این فرصت پیش آمده ، فرایند سپر موشکی خود را ارتقا می بخشد . و ظاهر امر نشان می دهد که ادامه مذاکرات هسته ای به سود ایران است ، اما سوالی باقی می ماند که آیا اسرائیل هم مجبور است با این ایران بسازد یا با او بجنگد ؟

اما حمله به ایران با کمک غربی ها یک چیزی شبیه به خیال است زیرا ایران ، کشورهای بزرگ دنیا را هم در مقابل خواسته های خود خاضع کرده فقط مگر اینکه اسرائیل بخواهد به تنهایی با ایران بجنگد ! که با این پیشرفتی که در عرصه سپر موشکی دارد ، یک امر محالی است

7 . قطع شدن خطوط گازی

فارغ از اینکه امکان وقوع همچون کاری توسط مخالفین اسرائیل وجود دارد یا ندارد اما قطع شدن لوله های گاز خطری هست که موجب نگرانی سران رژیم صهیونیستی شده است .

8 . قطع شدن خطوط اینترنت

اسرائیل در حال حاضر همانند یک جزیره ای است که از کل دنیا جدا است و تنها راه راتباطی آن ها با جهان از طریق دو کابل اینترتی است که با قطع شدن آن ها که از زیر اقیانوس عبور می کنند ، ارتباط آن ها با دنیا قطع می شود و می توانند یک تهدید امنیتی باشد .

9 . حملات سایبری

حمله سایبری به شرکت ها ی " سونی " که منسوب به کره شمالی است ، نشان دهنده تحول در فضای مجازی در برهه ای بلند است  و حکایت از قدرت این حملات را دارد .

به زعم این وبسایت عبری رژیم صهیونیستی از کشورهایی به شمار می رود که میتواند مورد حمله سایبری باشد ، همانطور که سابقا مورد هجوم هکرهای کشورهای مختلف شد . و احتمال اینکه در سال جدید ، هکرها منابع مالی و اقتصادی این رژیم را مورد تعرض قرار بدهند بسیار زیاد است و از این رو سران این رژیم از این ناحیه نگرانی بسیاری دارند .

10 . خطر نفوذ به اراضی اشغالی از طریق تونل های زیر زمینی

سناریوی جدیدی که موجب ترس در دل سران رژیم صهیونیستی شد ، وجود تونل های زیر زمینی در جنگ سابق حماس با این رژیم است .

نیروهای حماس از طریق همین تونل ها توانستند ضربات مهلی را به ارتش اسرائیل وارد کنند و بطور قطع حماس در صدد افزایش این تونل ها می باشد و در نتیجه امکان وارد آوردن ضربات سنگین تر به این رژیم بسیار زیاد است . از همین رو ، وجود این تونل ها ، دهمین چالش سران رژیم صهیونیستی در سال جدید است .


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر