۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۴۰۸
رسانه ها پدافند غیرعامل را به مردم بشناسانند
'محمد افشار' بعدازظهر دوشنبه مورخ: 8/10/93 در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان قزوین افزود: رسانه ها در آشنا کردن مردم با پدافند غیرعامل و فرهنگ سازی در این خصوص از نقش مهم و بسیار تاثیرگذاری برخوردار می باشند. وی با بیان اینکه پدافندغیرعامل هنوز برای بسیاری از مردم و حتی مدیران ناشناخته است و برخی آنرا را با پدافند عامل که مبحثی نظامی می باشد، اشتباه می گیرند، اظهار کرد: باید شاهد تولید ادبیات بیشتری در خصوص این موضوع باشیم تا مردم بیشتر با پدافند غیرعامل که یک مبحث غیرنظامی است، آشنا شوند.
 'محمد افشار' بعدازظهر دوشنبه مورخ 8/10/93در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان قزوین افزود: رسانه ها در آشنا کردن مردم با پدافند غیرعامل و فرهنگ سازی در این خصوص از نقش مهم و بسیار تاثیرگذاری برخوردار می باشند.

وی با بیان اینکه پدافندغیرعامل هنوز برای بسیاری از مردم و حتی مدیران ناشناخته است و برخی آنرا را با پدافند عامل که مبحثی نظامی می باشد، اشتباه می گیرند، اظهار کرد: باید شاهد تولید ادبیات بیشتری در خصوص این موضوع باشیم تا مردم بیشتر با پدافند غیرعامل که یک مبحث غیرنظامی است، آشنا شوند.

این مسوول اظهار کرد: پدافند غیرعامل اگرچه موضوعی نو و جدید به نظر می رسد اما این مساله از همان دوران ابتدایی خلقت با هدف کاهش آسیب پذیری در هنگام بروز تهدیدات دشمن مورد توجه انسان واقع شده است و نمونه های تاریخی زیادی در این رابطه وجود دارد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری قزوین با اشاره به تغییر شکل تهدیدات دشمنان در عصر امروزی، اظهارکرد: در گذشته بیشتر تهدیدات از جنس نظامی بود که این روش هم اکنون به حداقل رسیده و به شکل نرم و مخفی و بیشتر از طریق مسایل اقتصادی و فرهنگی و فعالیت در عرصه دنیای مجازی می باشد.

وی اظهار کرد: در شیوه جدید، دشمنان می کوشند ابتدا طرف مقابل خود را به لحاظ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تضعیف کنند و در نهایت با یک اقدام نظامی سریع و تخریب زیرساخت های یک کشور آنرا تحت تسلط کامل خود دربیاورند بنابراین در چنین شرایطی ضروری است با تقویت پدافند غیرعامل درجه آسیب پذیری خود را در برابر تهدیدات احتمالی دشمنان کاهش دهیم.

این مسوول با بیان اینکه روش های دفاع و مقابله ما با تهدیدات دشمنان متناسب با تغییر در ابزارهای حمله باید متحول شود، اظهار کرد: توجه به این موضوع در واقع توجه به پدافندغیرعامل است.

افشار در ادامه با اشاره به کسب رتبه برتر استان قزوین به لحاظ عملکرد در حوزه پدافند غیرعامل در دو سال متوالی، افزود: در حال حاضر برای پیگیری موضوعات مربوط به این حوزه 13 کارگروه تخصصی زیر نظر شورای پدافند غیرعامل استان به فعالیت می پردازند.

وی در پایان با اشاره به پوشش مطلوب اخبار و برنامه های پدافندغیرعامل و تولید محتوا در مورد این موضوع از سوی ایرنا قزوین، اظهار امیدواری کرد با کمک این رسانه ملی و سایر رسانه ها، پدافند غیرعامل با حساسیت بیشتری مورد توجه مردم قرار بگیرد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در ادامه پدافندغیرعامل را یک موضوع بسیار مهم با پوششی وسیع دانست که توجه به آن ارتقای امنیت و کاهش آسیب پذیری کشور در قبال تهدیدات دشمنان را به همراه دارد.

'وحید مقدم سلیمی' با بیان اینکه رسانه ها در تبیین موضوعات پدافندغیرعامل و آشناسازی آن با مردم از نقش کلیدی برخوردار هستند، گفت: وظیفه رسانه ها است که افکار عمومی را با این مقوله مهم بیشتر آشنا کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایرنا به عنوان رسانه رسمی دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت بالایی برای اطلاع رسانی در حوزه پدافندغیرعامل برخوردار است و پرداختن به این موضوع و آگاهی بخشی به مردم در این خصوص را از وظایف ذاتی خود می داند.

در پایان این بازدید، افشار با اهدای لوح سپاس از رییس و خبرنگار حوزه استانداری ایرنا بابت انعکاس و پوشش مطلوب اخبار حوزه پدافندغیرعامل قدردانی کرد.

پدافند غیرعامل به مجموعه ای از اقدامات دفاعی غیرمسلحانه گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری و حیاتی و ارتقای پایداری ملی و تسهیل در مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر