۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۱۳۷۵
با اشاره به دستیابی به فن آوری جدید مین روبی در کشور
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه گفت: ما با توجه به دستیابی به فن آوری های جدید و امروزی این آمادگی را داریم که در هر جا که مین گذاری شود منطقه را پاک سازی کنیم.
امیر دریادار 'حبیب الله سیاری' پس از انجام عملیات مین روبی توسط یگان های نیروی دریایی در منطقه رزمایش محمد رسول الله (ص) گفت : اگر دشمن منطقه را آلوده به مین کند، سیستم های مین روبی وارد عمل خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده همزمان از دو سامانه یک نوع آوری در زمینه مین روبی است، اظهار داشت: آلودگی دریا به مین خطری برای تمام کشورها است زیرا به کشتی آسیب می رساند و اقتصاد کشورها را به خطر می اندازد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) عنوان کرد: مین روبی نیاز به فناوری بسیار بالایی دارد که به لطف خداوند جوانان کشور ما توانستند با تکیه بر توان خود به آن دست پیدا کنند.

در چهارمین روز از رزمایش به منظور جلوگیری از نفوذ دشمن به آبهای ساحلی، یگان های پروازی، شناور سطحی، قایق تندرو، زیردریایی های سنگین کلاس طارق و شناورهای بومی و بهینه شده به اجرای عملیات مین ریزی در گستره دریای و منطقه رزمایش پرداختند.

چهارمین روز از رزمایش مزبور از امروز (یکشنبه) و دقایقی قبل در منطقه جنوب شرق ایران آغاز شد.

در این مرحله دشمن نیز به منظور آسیب رساندن به خطوط مواصلاتی و محل عبور شناورهای خودی اقدام به مین ریزی کرد از اینرو نیروی دریایی ارتش به منظور امنیت کشتی های تجاری و نفت کش و باز نگه داشتن خطوط مواصلاتی با استفاده از بالگرد آر اچ و شناور مین روب اقدام به مین روبی کرد.

در روز اول این رزمایش نیروهای ارتش به گسترش در منطقه پرداختند و در روز دوم یگان های نیروی زمینی با حمایت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و نیروی هوایی ارتش از پیشروی نیروهای دشمن فرضی در سواحل جنوب کشور جلوگیری و به آنها حمله کردند.

در سومین روز از رزمایش محمد رسول الله(ص) نیز قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با شلیک موشک های شلمچه از سامانه مرصاد سه پهپاد دشمن را منهدم کرد.

این رزمایش تا روز دهم دی ماه ادامه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر