۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۱۳۷۳
مقامات برنامه اتمی کره جنوبی از هک‌ شدن سامانه‌های رایانه‌ای نیروگاه‌های اتمی این کشور خبر دادند. این خبر نگرانی‌ها در خصوص امنیت تاسیسات مجاور برنامه هسته‌ای این کشور را افزایش داده ‌است.
مقامات کره‌ای اعلام کرده‌اند که اطلاعات غیر ‌حیاتی این برنامه به سرقت رفته است و خطری 23 رآکتور اتمی موجود در کره جنوبی را تهدید نمی‌کند. اما کارشناسان معتقدند کنترل رآکتورهای اتمی این کشور در معرض خطر هستند.
این بار نیز ایالات متحده مثل حوادث سونی، کره شمالی را مسئول این حملات مخرب بر علیه تاسیسات اتمی کره‌جنوبی دانست. مقامات کره‌ای در حال بررسی موضوع هستند و از بیان اینکه چه کسی مسئول انجام این حملات است، خودداری می‌کنند. در سال 2013 کره جنوبی، کره شمالی را متهم به انجام حملات هکری بر علیه بانک‌ها و رسانه‌های کره جنوبی کرده بود. 
چونگ یانگ هو (Chung Yang-ho)، معاون وزیر انرژی این کشور در گفت و گوی تلفنی با رویترز، هر گونه خطر و تهدید بر علیه برنامه هسته‌ای این کشور را رد کرده است. خبر گزاری راشاتودی، از تعطیلی 2 رآکتور هسته‌ای کره جنوبی، بعد از حملات هکری صورت گرفته خبر داد. در پی این حملات و نشت گاز سمی در این نیروگاه، سه تن کشته شدند.
چندین بخش دولت و همچنین پلیس این کشور در حال بررسی موضوع کشته شدن این افراد در نزدیکی رآکتور اتمی شهر اولسان کره جنوبی هستند. شرکت نیروگاه هسته‌ای و آبی این کشور که مسئولیت اداره این سایت در زمان بروز حادثه را بر عهده داشته است، اعلام کرد احتمالاً علت مرگ این سه نفر نشت گاز سمی نیتروژن از شبکه انتقال زمینی بوده است.
رآکتورهای خاموش شده عبارتند از: نیوگوری شماره 3 (New Gori No. 3) که 99 درصد آن کامل شده است و منتظر دستور کمیسیون مربوطه است تا رسماً آغار به کار کند. و نیوگوری شماره 4 (New Gori No. 4) که 98 درصد آن کامل شده است و انتظار می‌رود که در سال 2016 وارد فاز عملیاتی شود.
البته چوی هی یی (Choi Hee-ye)، یکی از مسئولان این شرکت، وجود هرگونه ارتباط بین نشت گاز و حمله هکری صورت گرفته بر علیه تاسیسات اتمی این کشور را رد کرده است.
مقامات کره‌ای، خواستار همکاری چین درتحقیقات درباره این حادثه شدند. این درخواست همکاری، بعد از ردیابی چندین آی پی اینترنتی چینی انجام شد. این آی پی ها، متعلق به شهرهایی از چین بودند که در نزدیکی کره شمالی قرار دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر