۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۱۱۹۶
کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم کلیدی و بنیادین پدافند غیرعامل در سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) به آبهای آزاد و بین المللی شمال اقیانوس هند و خلیج عدن برگزار شد.
ر این کارگاه آموزشی شرکت کنندگان در خصوص مسایلی چون تعاریف اصول و مبانی پدافند غیرعامل، لایه های دفاعی و روش ها و شیوه های نوین استتار، اختفا و پوشش به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ادامه برگزاری این کارگاه آموزشی شرکت کنندگان حاضر شامل افسران، درجه داران، تکاوران و تفنگداران شناسایی انواع سنجنده ها و شیوه های مقابله با آنها ، تجهیرات عملیات مدرن و فرامدرن و انواع تهدیدات نوین و نظایر آن را فرا گرفتند.

معرفی و بررسی بعضی از مسایل نظامی و راهبردی معاصر از جمله تاکتیک، جنگ، سیاست، مناطق راهبردی، راهبردهای جدید نظامی، جنگ و انواع آن، نقش عوامل نظامی در راهبرد و اندازه گیری قدرت دفاعی از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود.

این کارگاه آموزشی از سوی نماینده معاونت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران حاضر بر روی ناوشکن تمام ایرانی جماران برگزار شد.

روز گذشته نیز همزمان با اربعین حسینی مراسم عزاداری چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش در سی و دومین ناوگروه اعزامی نداجا به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن برگزار شد.

این ناوگروه رزمی ماموریت خود را از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در (بندرعباس) و همزمان با عاشورای حسینی آغاز کرده است.

ناوگروه مزبور در مسیر ماموریت به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان پس از عبور از تنگه هرمز، راس الکوه، دریای عمان، راس الحد، دریای عربی، جزیره مصیره، راس المدرکه، مجمع الجزایر کوریا و موریا، راس المربط، المکلا، راس الفرتاک، راس الکلب، خلیج عدن، کشور جیبوتی، جاروب، بندر لاسک، شارخط، الشیر، راس الزولوما، الخَور، راس الاراه از کشور جیبوتی و بندر صلاله عمان بازدید داشته است.

ناوگروه مزبور اکنون در حال انجام گشتزنی و رصد عملیاتی تحرکات تمامی شناورهای تجاری و نظامی در منطقه یاد شده به منظور مقابله با اقدامات احتمالی دزدان دریایی است تا امنیت راه های دریایی تامین شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر