۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۱۰۷۹
مدیرکل جغرافیایی و کد گذاری پستی شرکت پست ایران:
طلاکوب گفت: این اطلاعات بسیار مهم و حیاتی است و مي تواند در دستگاههای آتش نشانی، پدافند غیر عامل؛ حوادث می تواند مفید باشد.
ایرج طلاکوب مدیرکل جغرافیایی و کد گذاری پستی شرکت پست ایران روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قزوین از راه اندازی سامانه نشانی ملی ایرانی ( G-NAF) در کشور خبر داد و اظهارداشت: سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان با نام اختصاری"سینا" موجب دسترسی آسان و سریع به نشانی استاندارد یا مکان جغرافیایی شده و سرویس دهی مطمئنی در زمان حوادث و مدیریت بحران ارائه می کند.

وی افزود: هر فرد باید کد ملی و کد پستی که نشان از هویت و محل سکونت وی است را داشته باشد که در حال حاضر در ایران هیچ مکان فاقد کدپستی نداریم.

قزوین

طلا کوب بیان کرد: این سامانه املاک و عوارض جغرافیایی را مطابق با استانداردهای موجود تدوین می کند و باتوجه به اینکه سرشماری سال ۹۵ بصورت ثبتی است لذا این طرح تا سال ۹۵ باید اجرایی شود.

این مسئول گفت: از سال ۹۵ اطلاعات ثبت اسناد نیز به این سیستم اضافه می شود و این سامانه از درج آدرس های نامعتبر در پرونده ها و بانک های اطالاعاتی جلوگیری کرده و باعث بهبود اطلاعات و داده های دستگاه های خدمت رسان می شود.

امیدعلی پارسا معاون برنامه ریزی استانداری هم در این نشست گفت: برای برنامه ریزی های ملی واستانی نیازمند آمار دقیق هستیم و اگر بخواهیم اطلاعات روزانه بدهیم داشتن آمار متمرکز ضروری است.

پارسا بیان کرد: سرشماری عمومی از کارهای پرهزینه و زمان بر است که همه مردم را به تکاپو می اندازد لذا اجرای این طرح می تواند هم سرعت و دقت سرشماری را افزایش دهد و یک نظام آماری خوبی را برای دسترسی به اطلاعات فراهم کند و از مراجعه همگانی هم بکاهد.

درافشانی: اجرای دولت الکترونیک از ضرورت های مهم تسهیل خدمات رسانی به مردم است

در ادامه عباسعلی درافشان معاون توسعه مديريت و منايع انساني استانداری گفت: اجرای دولت الکترونیک از ضرورتهای مهم تسهیل خدمات رسانی به مردم است.

قزوین

درافشانی یادآورشد: سال گذشته آسیب شناسی درخصوص خدمات رسانی به مردم صورت گرفت که دو سند بالادستی مصوبه داشتیم که كليات اين اسناد، به ترتيب در اسفند ۹۲ و شهریور ۹۳ در شورای عالی اداری کشور تصویب و به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد.

وي افزود: اولین سند، نقشه راه نظام اداری است که هشت برنامه برای دستگاههای اجرایی در سطح ملی و استان پیش بینی شده است و اقدامات لازم توسط مدیران برای اجرایی شدن اين امر بايد صورت گیرد و سند دوم نقشه راه دولت الکترونیک در جهت تسهیل خدمات رسانی در کشور و استان است تا مردم بتوانند خدمات دولتی و غیر دولتی خود را با این ابزار اجرایی کنند.

ابوالفضل طارمی مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری قزوین هم گفت: طرح ایجاد اطلاعات نکانی پارسلی بر پایه کد پستی در قزوین عملیاتی می شود.

مديركل دفتر آمار و اطلاعات استانداري تصریح کرد:امروز در برنامه ریزی مبتنی بر آمایش سرزمین اطلاعات توصیفی موثر نيست و هدف تبدیل این اطلاعات به اطلاعات مکانی است بخاطر اینکه در برنامه ریزی های مبتني بر آمایش ما را کمک کنند.

وي افزود: می خواهیم با ایجاد این پایگاه اطلاعات مکانی باید بدانیم در مراکز سکونت گاهی چه افرادی با چه ویژگی و کدپستی سکونت دارند و تراکم افراد بی سواد بیکار، پراکندگی افراد مطلقه طی شش ماه گذشته در واحدها مسکونی چگونه بوده است.

طارمی یادآورشد: همچنین لازم است بدانیم اماکن غیر سکونی چه ویژگیها و چه کاربري هایی دارند که پایگاه اطلاعات مکانی پارسلی بر پایه کد پستی است و پایگاه اطلاعات دستی به اندازه کل ملی در کشور ارزشمند است.

قزوین

این مسئول گفت: این اطلاعات بسیار مهم و حیاتی است و مي تواند در دستگاههای آتش نشانی، پدافند غیر عامل؛ حوادث می تواند مفید باشد.

طارمی بیان کرد: نقشه پارسلی ۲۵ شهر آماده شده و لایه های جی پی اس پستی روی ۱۰ شهر آغاز شده وتهیه نقشه های پارسلی شهرها و به هنگام سازی آن و تعریف کد انحصاری برای هر پارسل با تهیه زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری و شبکه تهیه شده که با مشارکت شهرداری امیدواریم به سرانجام مطلوبی برسد.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری قزوین یادآورشد: با این طرح امکان جمع آوری اطلاعات سرشماری های به صورت تمام الکترونیک فراهم می شود و اتصال بانک اطلاعاتی کد پستی به محیط GIS و تغییر روش کدگذاری از نقشه های کاغذی به روش مکانیزه فراهم می شود.

طارمی تصریح کرد: در مدیریت بحران هم می توان از این اطلاعات بهره برد و میزان خطرپذیری در حوادث را شناسایی کرد و اماکن و تاسیسات پرخطر را طبقه بندی و برای مطالعات مکان یابی مورد بررسی قرار داد.

این مسئول گفت: با این طرح که با همکاری شرکت پست و استانداری اجرا شده سرانه های اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی، مدیریت حوادث قابل دسترسی و استخراج خواهد بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر