۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۱۰۲۵
معاون امور عمرانی استاندار همدان:
عراقی گفت: طرح تعادل بخشی تنها پر کردن چاه های غیر مجاز نیست، بلکه با بهره گیری از شرایط موجود در مناطقی که امکان حفر و استفاده از چاه وجود دارد، می توان به عنوان یک پدافند غیرعامل در مواقع ضروری و بحرانی و در کوتاه مدت از آنها استفاده کرد.
محمود عراقی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه کمیته بحران آب استان همدان با بیان اینکه در بخش آب استان هماهنگی های لازم صورت گرفته و نقطه ابهامی وجود ندارد، اظهار داشت: بارندگی در کشور ما یک سوم میانگین جهانی و تبخیر آب سه برابر میانگین است و در حال حاضر بحران آب یک مسئله  کشوری است و در برنامه ششم کشوری اولویت نخست آب و سپس مسئله راه است.

وی با بیان اینکه استان همدان نیز سال هاست درگیر مسئله بحران آب است، گفت: در زمینه بحران آب اقدامات لازم به منظور فعالیت های منسجم در استان صورت گرفته و باید بدانیم مسئله بحران و اهمیت آب نقطه پایان ندارد و هر زمانی که از این نعمت الهی به درستی و به شکل بهینه استفاده نکنیم مشکل ایجاد خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته در حوزه آب به شدت صرفه جویی می کنند، عنوان کرد: آب کالایی اقتصادی و امنیتی است و برای همه کشورها یک امر بسیار مهم و ضروری در حوزه اقتصاد و امنیت است.

عراقی با اشاره به بخش حفاظت آب و بیان این نکته که حفاظت آب کار مداوم و پایدار می طلبد و کاری زود بازده نیست، اذعان داشت: باید از آنچه داریم به خوبی حفاظت و بودجه را به گونه ای تنظیم کنیم که اعتبارات بخش حفاظت را پوشش و مدنظر قرار دهد.

وی همچنین گفت: طرح تعادل بخشی تنها پر کردن چاه های غیر مجاز نیست، بلکه با بهره گیری از شرایط موجود در مناطقی که امکان حفر و استفاده از چاه وجود دارد، می توان به عنوان یک پدافند غیرعامل در مواقع ضروری و بحرانی و در کوتاه مدت از آنها استفاده کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر