۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۳۴
صبح امروز در نود و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم موضوعاتی همچون حادثه آتش سوزی سلفچگان قم، اظهارات سازمان بازرسی در خصوص تخلفات شهرداری قم و طرح جامع پدافند غیرعامل استان قم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نود و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم صبح امروز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر قم برگزار شد. در این جلسه موضوعاتی همچون حادثه آتش سوزی سلفچگان قم، اظهارات سازمان بازرسی در خصوص تخلفات شهرداری قم و طرح جامع پدافند غیرعامل استان قم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه عباس ذاکریان سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اظهارات سازمان بازرسی قم درخصوص تخلفات شهرداری قم به نقش نظارتی شورای شهر قم بر مجموع اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری اشاره کرد و گفت: در مورد اطلاع رسانی سازمان بازرسی نیز این سازمان تا پیش از تکمیل بازرسی و صدور حکم قطعی از سوی مراجع صالح قضایی حق اطلاع رسانی ندارند.

ولی‌الله بیاتی صبح امروز در نود و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم با اشاره به حادثه آتش سوزی اخیر سلفچگان قم اظهار کرد: در این حادثه نیروهای امدادی و آتش نشانی به خوبی عمل کردند با این وجود باید محدوده عملکرد آتشنشانی قم کاملاً مشخص شود تا در صورت بروز حادثه شاهد مشکلات دیگری نباشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه باید کارشناسی دقیقی به منظور برآورد خسارات آتشنشانی در این حادثه صورت بگیرد، افزود: باید هزینه‌هایی که آتشنشانی قم انجام داده و خساراتی که متحمل شده جبران شود.

دستگاه‌ها در شیوه مکاتبات حرمت مدیران و افراد را رعایت کنند

در ادامه این جلسه نیز مصطفی ملائی با تاکید براینکه باید در شیوه تنظیم مکاتبات و ارسال آن دقت لازم انجام شود، اظهار کرد: در نامه سازمان بازرسی به یکی از مدیران ارشد شهرداری قم آمده که اگر در وقت مقرر در جلسه حاضر نشوید طبق مقررات با شما برخورد می‌شود، این ادبیات برخورد با یک مدیر محترم نیست.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر حفظ حرمت افراد افزود: باید حرمت و جایگاه افراد را در نظر گرفت زیرا شأنیت در آن سازمان برای مدیر باقی نمی‌ماند.

ملائی با اشاره به اینکه نمی‌توان قبل از اثبات هرگونه تخلف، با ادبیات مجرمانه با افراد برخورد کرد، گفت: اطلاع رسانی مواردی که در جریان بازرسی و منجر به صدور حکم قطعی از سوی مراجع صالح قضایی نشده، سبب تضعیف روند خدمت رسانی است.

طرح جامع پدافند غیرعامل استان قم ‌تدوین می‌شود

مهدی متقیان نیز در این جلسه اظهار کرد: اگر خدمات رسانی به مردم به نحوی از انحاء دچار مشکل شود، مشکل ایجاد می‌شود، زیرا دشمن نقاط غفلت و ضعف مدیریتی را رصد می‌کند و از‌‌ همان نقطه به کشور ضربه می‌زند که یکی از این حوزه‌ها، حوزه آی تی است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان قم تاکید کرد: براساس ماده 215 برنامه توسعه، زیرساخت‌های خاص، حساس و حیاتی کشور باید مطالعات پدافند غیرعامل را داشته باشند و اگر این مسئله از سوی شورای ‌شهر الزام شود، تاثیر مهمی در رعایت اصول پدافند غیرعامل دارد.

متقیان با اشاره به تشکیل قرارگاه‌های سایبری، زیستی و رافع در استان قم، افزود: در استان چندین قرارگاه به تصویب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح وجود دارد که در زمینه‌های خاص از پرتویی تا سایبری فعال است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری قم در پاسخ به این عضو شورای شهر گفت: اگر همه مسائل زیستی و سخت افزاری را رعایت کنیم اما مسائل فرهنگی را رعایت نکنیم، مانند آن فرمایش امام علی (ع) می‌شود که می‌فرماید مردمی هستند که در زیر هنگام اسب‌ها تازه به فکر یاری رهبرشان می‌افتند.

وی با بیان اینکه طرح جامع پدافند غیر عامل در استان‌ها در حال تدوین است و تکلیف هر دستگاهی در آن مشخص می‌شود، افزود: مغز متفکر کشور در زمینه علوم انسانی، قم است و از این رو فعالیت‌هایی برای تشکیل قرارگاه مرکزی پدافند غیر عامل در قم صورت گرفته است و به استحضار مراجع عظام تقلید هم رسیده است.

استان قم نیازمند 500 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی است

سعید امراللهی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم نیز به بحث تامین نیازهای پشتیبانی، سرویس‌دهی ‏به ناوگان بخش خصوصی بدون دریافت وجه اشاره کرد و گفت: احداث جایگاه دومنظوره سوخت در حال پیگیری است، همچنین شهر قم نیازمند 800 دستگاه اتوبوس است در ‏حالیکه در حال حاضر 300 دستگاه در حال فعالیت هستند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر