۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۰۸۱۱
احمد نخجوانی با اشاره به جلسات مشترک وزارت ارتباطات و شرکت‌های ( PAP (ارائه دهنده اینترنت پرسرعت) برای کاهش قیمت اینترنت از راه تفکیک اینترنت از اینترانت، گفت: در این جلسات وزارت ارتباطات به دنبال ارزان شدن اینترنت از روش کاهش قیمت‌ها توسط شرکت‌های ارائه دهنده سرویس بود.

یک فعال بازار اینترنت با بیان ۴ پیشنهاد اساسی برای بهبود وضعیت اینترنت، گفت: در ایران قیمت اینترنت نسبت به کیفیت آن گران است و راه‌حل، ارائه سرویس با سرعت‌های بالاست.

احمد نخجوانی  با اشاره به جلسات مشترک وزارت ارتباطات و شرکت‌های ( PAP (ارائه دهنده اینترنت پرسرعت) برای کاهش قیمت اینترنت از راه تفکیک اینترنت از اینترانت، گفت: در این جلسات وزارت ارتباطات به دنبال ارزان شدن اینترنت از روش کاهش قیمت‌ها توسط شرکت‌های ارائه دهنده سرویس بود.

مدیر عامل آریا رسانه تدبیر (شاتل) افزود: در این جلسات شرکت‌های اینترنتی استدلال کردند که هم اکنون در ایران قیمت اینترنت نسبت به کیفیت گران است و راه‌حل، ارائه سرویس با سرعت‌های بالا است.

وی توضیح داد: در حال حاضر متوسط پرداختی مردم در ایران برای سرویس ADSL حدود 15 تومان است که این رقم در بودجه خانوار رقم چندانی نیست.

نخجوانی تصریح کرد: اما اکنون مشترکان نسبت به کیفیت سرویس در مقایسه با هزینه‌ای‌ که می‌پردازند معترضند. در تمام دنیا اینترنت هر سال ارزان نمی‌شود بلکه سرعت نسبت به قیمت افزایش می‌یابد. همچنان که هم‌اکنون نیز قیمت ADSL برای مشترکانی که سرویس پرسرعت‌تر خریداری می‌کنند به صرفه‌تر از مشترکی است که سرویس محدود و کم‌ سرعت استفاده می‌کند.

این فعال بازار اینترنت در ادامه با بیان 4 پیشنهاد برای بهبود کیفیت و افزایش سرعت اینترنت، گفت: در ابتدا باید تکلیف قانون محدودیت سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه برای اینترنت خانگی روشن شود این قانون 8 سال پیش وضع شده و اکنون یکی باید آن را برای همیشه روشن کند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم باید مشکل رابطه شرکت‌های PAP با مخابرات برطرف شود تا بتوانند راحت‌تر تجهیزات اینترنت بگیرند.

نخجوانی افزود: در گام سوم باید موضوع تامین اینترنت و اینترانت شرکت زیرساخت برطرف شود؛ هم اکنون وضعیت زیرساخت فاجعه است و به عنوان یک سرویس‌دهنده نمی‌توانیم از زیرساخت، اینترنت و اینترانت بگیریم زیرا سرویس ندارد.

این فعال بازار اینترنت افزود: به عنوان اقدام چهارم نیز باید شیوه قیمت‌گذاری اصلاح شود و هر کس که بیشتر خرید می‌کند از تخفیف بیشتری برخوردار شود. هم اکنون شرکتی که 100 لینک STM1 از زیرساخت خریداری می‌کند با شرکتی که یک لینک STM1 مصرف دارد تفاوتی نمی‌کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر