۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۰۸
معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور:
معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: دشمن تلاش دارد سیستم کشور را از تعادل خارج کند ما در مدیریت بحران باید توان مدیریت داشته داشیم.

محمد علی مطیعی در همایش پدافند غیر عامل که در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: باید در نخستین اصل مقابله با تهدیدات دشمن، ملاحضات دفاعی انجام شود اگر ملاحظات دفاعی انجام نشود ما غافلانه به کشور خیانت کرده‌ایم.

وی ضمن اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به کاهش آسیب‌پذیری در مقابل دشمن افزود: در استان سیستان و بلوچستان وحدت شیعه و سنی از امور مهم استان بوده که از منویات رهبر معظم انقلاب نیز می‌باشد و نباید آسیبی در این زمینه به استان برسد.

معاون پدافند غیرعامل کشور به تلاش دشمن در زمینه برهم زدن تعادل کشور گفت: در استان سیستان و بلوچستان و کشور، دشمن تلاش دارد سیستم کشور را از تعادل خارج کند یعنی مدیریت‌ها نتوانند استان را هدایت کنند و با اقدامات کوچک و بهره‌‌برداری‌های بزرگ تعادل استان را برهم زند و ما عکس آن را عمل می‌کنیم.

مطیعی ادامه داد: موضوع مخازن سوخت استان سیستان و بلوچستان یکی از موضوعاتی است که به جد پیگیر آن هستیم، لذا استاندار و همه مسئولان باید توان مقابله با بحران را داشته باشند که ما در مدیریت بحران باید توان مدیریت استان و کشور را داشته باشیم.

وی ضمن با اشاره به تفاوت مدیریت بحران با مدیریت بحران وزرات کشور، تصریح کرد: نحوه مدیریت بحران در شرایط اضطراری کشور با مدیریت بحران وزارت کشور متفاوت است.

معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور در ادامه به نقش پایداری ملی در انجام رسالت پدافند غیر عامل اشاره کرد و بیان داشت: منشأ پدافند غیرعامل تهدید است، همواره باید تهدید رصد شود و اولین موضوع تهدیدات ما، مسئله هسته‌ای است که امروز مسئله هسته‌ای به نقطه‌ای رسیده که این مکان موجب افتراق با جامعه بین‌الملل است.

مطیعی در مورد تلاش‌های دشمن برای بازداری ایران از دستیابی به فناوری هسته‌ای، ادامه داد: دشمن تصمیم قطعی دارد در زمینه پیشرفت‌های فناوری هسته‌ای مانع ما شود و در این مسئله بین آمریکا و اسرائیل یک افتراق جدی وجود دارد که عده‌ای به حمله نظامی اعتقاد دارند و برخی دیگر از طریق نرم خواهان به زانو در آوردن ایران هستند.

وی ضمن اشاره به حمایت نرم‌افزاری ایران از سوریه اظهار داشت: سوریه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است و ما سوریه را به عنوان جبهه‌ای مقدس در مبارزه با رفتارهای غاصبانه اسرائیل حفظ خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر