گروهک تروریستی داعش، به سرکردگی البغدادی، تا کنون از تاکتیکهای زیادی در مواجهه با دشمنان خود رونمایی کرده است که یکی از مهمترین آنها را میتوان استفاده از ارعاب و ترساندن مردم عادی کوچه و بازار دانست. تاکتیکی که شاید در مناطقی چون شمال عراق و بخشهایی از سوریه جواب داد اما در برابر مردمی چون مردم ایران، جز یک بازی کودکانه بیش نبود؛ و خود داعشیون این مهم را بهتر از هر کسی میدانند که باید با چه کسی درافتند.
از این رو یکی از تکنیکهایی که داعش در جهت اشاعه و تنفیذ ترس به قلب مردم از آن استفاده میکند توئیت کردن اقدامات سبوعانه و ارسال اخبار حملاتشان در وبسایت توئیتر است. نگاهی خلاصه به پروپاگاندای اصحاب داعش در توئیتر ما را با وضعیت کنونی این شیاطین آشنا خواهد کرد.
مدل نخست:
بررسیها و مشاهدات انجام شده روی صفحات توئیتری یاران اینترنتی داعش نشان از نوعی تقسیم کار میان آنان دارد. به طوری که عدهای با استفاده از تصاویر و افکتهای تصویری همراه با آیات قرآن و دیگر ابزارهای تحریککننده به دنبال جذب نیرو برای داعشیون هستند. اقدام این دسته مانند قرآن سر نیزه کردن یاران معاویه در جنگ صفین است که فقط بیبصیرتان دور از ولایت، از این حیله شکست خواهند خورد:
مدل دوم:
این سه گروه تبلیغاتی که بهسان شیپورچیان جنگی تروریستهای داعشی عمل میکنند ابتدا به زبان انگلیسی و در حجمی بسیار کمتر از آن به زبان عربی اقدام به ارسال توئیتهای خود میکنند و البته هر حساب کاربری توئیتر که در خدمتشان است مدتی به ارسال اخبار ادامه داده و سپس به صورتی ناگهانی از کار میافتد؛ در حالی که با پایان یافتن عمر یک حساب کاربری داعشی در توئیتر، یک حساب دیگر فعال میشود.
مشرق