۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۰۶۵۲
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: دولت تدبیر و امید به اجرای پدافند غیرعامل اهتمام ویژه ای دارد.
محمد ابراهیم الهی تبار’  در رزمایش پدافند غیرعامل در دبیرستان نور دانش همدان افزود: در حال حاضر عالی ترین مقام های کشور شخصیت هایی قرار دارند که تخصص ، تجربه کافی و اهتمام جدی در زمینه پدافند غیرعامل را دارند.

وی اضافه کرد: توجه به موضوع پدافند غیرعامل در سال جاری خیلی پررنگ تر و قوی تر شده و هفته پدافند غیرعامل بهانه ای برای بیان عملکرد سیاست ها نظام، دولت و مسوولان در این زمینه است.

وی با بیان اینکه ۱۳ کارگروه تخصصی در زمینه های مختلف در استان فعالیت دارند گفت: دو کارگروه زیستی و سایبری نیز راه اندازی شده که به اجرای سیاست کلی نظام می پردازد تا امنیت خاطر در حوزه های مختلف با استفاده از دانش پدافند غیرعامل رقم بزند.

الهی تبار گفت: با آموزش و فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیرعامل بهتر می توان بحران ها را مدیریت کرد و آموزش به مردم در زمینه پدافند غیر عامل یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر غبارهای محلی، ریزگردها و آفت هایی که در کشت و محصولات کشاورزی وجود دارد یک مشکل و تهدید در کشور است و سلامت مردم را به خطر می اندازد که در حوزه پدافند غیرعامل به این موضوعات باید توجه شود.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه امروز پیشرفت ها در عرصه ارتباطات منجر به جنگ سایبری شده است گفت: تهدیدهای زیادی در ارتباطات وجود دارد که لازمه مقابله با آن آمادگی لازم از طریق پدافند غیر عامل است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته بسیج دانش آموزی گفت: بیشتر افرادی که در جبهه ها حضور داشتند و به شهادت رسیدند از دانش آموزان و دانشجویان بودند.

الهی تبار اضافه کرد: رسالت تداوم و حفظ انقلاب به دوش مردم به ویژه دانش آموزانی است که آینده کشور را رقم می زنند.

وی با اشاره به شهید شاخص امسال شهید ‘حمید هاشمی’ افزود: این شهید گرانقدر با سن کم از لحاظ معرفتی پیشرفت های زیادی داشت و در میدان نبرد جانانه حضور می یافت و سخنرانی می کرد.

رزمایش پدافند غیر عامل در دبیرستان نوردانش همدان برگزار شد

سوم تا نهم آبان ماه به نام هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر