۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۰۴۸۶
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین در آستانه فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل از اجرای حدود 28 عنوان برنامه در قالب 70 برنامه خبر داد.
'محمد افشار' در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین برگزار شد، افزود: نام گذاری سوم تا نهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل، فرصت مناسبی است تا با اجرای برنامه های موثر بتوانیم نسبت به آموزش، اجرا و نهادینه سازی اصول و فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه اقدام کنیم.

وی، ایجاد انگیزه و تحرک در سازمان های اجرایی کشور، ایجاد زمینه فکری برای نخبگان، مسوولین و مردم در راستای تعمیق فرهنگ پدافند غیرعامل و آگاه سازی آنان در این حوزه و زمینه سازی برای افزایش همکاری و مشارکت مردم و مسوولین در تحقق اهداف را از جمله اهداف نام گذاری این هفته عنوان کرد.

افشار افزود: تلاش شده است در برگزاری برنامه های این هفته، از تمام ظرفیت های نخبگان، صاحبنظران و رسانه ها نهایت بهره گیری شود.

وی ادامه داد: همزمان با هفته پدافند غیرعامل مراسم صبحگاه مشترک در حوزه پدافند غیرعامل با حضور تمام دستگاه های مربوط به این موضوع در روز شنبه سوم آبان ماه برگزار خواهد شد.

افشار برپایی چند رزمایش در حوزه پدافند غیرعامل را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد وافزود: در روز یکشنبه چهارم آبان ماه رزمایش پدافند زیستی با محوریت تهدیدات شیمیایی برگزار و رزمایش دیگری نیز در روز دوشنبه در حوزه تهدیدات انرژی برگزار می شود.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، گفت وگوی خبری با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و نمایشگاه پدافند غیرعامل و رزمایش های مختلف در مدارس و کارخانجات را نیز از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد.

افشار همچنین از برگزاری همایش پدافند غیرعامل در روز چهارشنبه هفتم آبان ماه خبر داد و گفت: این همایش با عنوان نقش پدافند غیرعامل در تهدیدات نوین سایبری و با محوریت تلفن های همراه هوشمند با حضور یکی از مسوولین وزارتی برگزار می شود.

این مسوول با اشاره به کسب رتبه اول اداره کل پدافند غیرعامل استان در سال گذشته یادآور شد: از سال گذشته تاکنون در این حوزه اقدامات مختلفی انجام شده است که برپایی رزمایش ها و همایش های مختلف در حوزه های پزشکی، شهرسازی و سایبری و سایر حوزه ها از جمله آنها است.

افشار خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین یکهزار و 100 نفر از کارکنان دستگاه های اجرایی استان با مشارکت خود سازمان ها در زمینه پدافند غیرعامل آموزش دیدند.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل گفت: این طرح اقدام مناسبی است تا در راستای آن تهدیدات موجود در استان و راهکارهای لازم را شناسایی کنیم و امیدواریم تا سال 94 به انجام برسد.

افشار، فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در بین مدیران و آحاد جامعه را مهم دانست و ادامه داد: لازم است فرهنگ سازی درست ادبیات پدافند غیرعامل و کارکردهای آن در بین آحاد مردم شکل بگیرد تا درجه آسیب پذیری را هرچه کمتر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تعمیق فرهنگ پدافند غیرعامل تنها از عهده یک مسوول و سازمان بر نمی آید و لازم است تمام نهادها و سازمان ها و همچنین مطبوعات و رسانه ها ورود کرده و اهمیت آن را به مردم بازگو کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین با اشاره به اینکه امروزه متناسب با تغییر در ابزارهای حمله باید روشهای مقابله و دفاع نیز تغییر کند، افزود: البته ما به دنبال تشویش اذهان عمومی نیستیم، اما بهرحال مردم باید از اهمیت این عامل آگاه باشند تا بتوانند در زمان مناسب از هرگونه آسیب به دور باشند.

هفته پدافند غیرعامل سوم تا نهم آبان ماه با شعار مصونیت بخشی با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر