۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۰۳۴۰
هاشمی گفت: صادرات داروی ایران قابلیت افزایش دارد ودر حال حاضر ایران به 13 کشور عربی دارو صادر می کند.
صبح امروز حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در صبحانه کاری اتاق بازرگانی ایران حضور یافت تا فعالان بخش خصوصی مشکلات خود را با وی در میان بگذارند.

وی در ابتدا با اشاره به صادرات داروی ایران به 13 کشور عربی گفت: در حال حاضر بازار منطقه در اختیار ترکیه است و صادرات داروی ایران قابلیت افزایش دارد.

وی افزود: در ایران نگاه همه تولید کنندگان به داخل کشور است در حالی که ما به عنوان مسئول حوزه سلامت علاقمند به حضور داروهای تولید داخل در بازارهای جهانی هستیم.

وزیر بهداشت گفت: ما بر بازار مواد غذایی نظارت می‌کنیم  و در جایی که به مردم آسیب برسد حتما تذکر می‌دهیم و با آن برخورد می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: در حوزه غذا در بحث فرآورده‌های مختلف مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود همچنین در حوزه تجهیزات و دارو در شورای سیاست گذاری دارو و فناوری تصمیمات خوبی گرفته شده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی و بیمارستان و خدمات بهداشتی جای کار بسیار است و در مقایسه با کشورهای مشابه ما دچار عقب ماندگی هستیم.

هاشمی گفت: هماهنگی بین سازمان استاندارد و همچنین سازمان غذا و دارو تاکید ما است البته ما سال گذشته نیز این حرف را زدیم وتا الان اتفاقی نیافتاده اما قانون استاندار درحال بازبینی است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هماهنگی بین وزارت جهاد و سازمان استاندار و همچنین وزارت بهداشت وجود دارد.

وزیر بهداشت افزود: در بخش درمان امکان سرمایه گذاری بسیار وچود دارد و ما نیز از ورود بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری استقبال می‌کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر