۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۰۳۳
معاون برنامه‌ریزی مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت:
معاون برنامه‌ریزی مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تحریم‌ها خدشه‌ای به کار اصناف وارد نکرده است.

به گزارش پايداري ملي، جمشید گلپور ظهر امروز در جمع روسای اتحادیه صنفی شهرستان زنجان اظهار داشت: جایگاه مجمع امور صنفی استان زنجان بسیار مهم است و باید برای حفظ این جایگاه تلاش کند.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های مجمع امور صنفی استان زنجان با اشاره به اینکه رتبه مجمع امور صنفی استان در سطح کشور رتبه بالایی است، خاطر نشان کرد: نگاه اصناف کشور به استان زنجان است.

معاون برنامه‌ریزی مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه‌ها و راهبردهای گوناگونی برای اصناف کشور تعریف شده است، تاکید کرد: امروز اگر کسی در امور خود پیش نرود کنار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه پس از تحریم‌های دشمنان علیه کشور هیچ گونه‌ خدشه‌ای به کار اصناف وارد نشده است، تصریح کرد: با پیش گرفتن راه‌های جدیدی برنامه‌های دشمنان هیچ خللی در اقدامات اصناف ایجاد نمی‌کند.

 

*راه‌اندازی سامانه جدید اصناف ایران

گلپور با اشاره به اینکه به‌روز رسانی اطلاعات اصناف کشور یکی از مهم‌ترین اقدامات مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار می‌رود، اضافه کرد: سامانه جدید اصناف ایران مزیت‌های زیادی برای اصناف دارد که در هفته‌های آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر هر یک از اصناف و اتحادیه‌ها اطلاعات خود را در این سامانه جدید به روز نکنند، حذف می‌شوند، ادامه داد: این سامانه از روزهای نخست دی ماه سال جاری آغاز به کار می‌کند.

 

*صدور پروانه کسب الکترونیکی در کشور

معاون برنامه‌ریزی مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه عقب افتادگی انتخابات در مجمع امور صنفی و اتحادیه‌ها بر اساس سامانه جدید ایران قابل قبول نیست، یادآور شد: پروانه‌های کسب نیز به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صدور پروانه‌ها به صورت الکترونیکی نوعی نظارت از راه دور محسوب می‌شود، تصریح کرد: راننده‌ها نیز شناسنامه‌دار می‌شوند.

گلپور با بیان اینکه همه سوابق آموزشی در زمینه اصناف به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود، اضافه کرد: متولی آموزش‌های مورد نظر نیز مجمع امور صنفی استان‌ها انتخاب شده‌اند.

وی با تاکید بر برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در همه شهرستان‌ها، اظهار داشت، وظیفه تنظیم بازار بر عهده اصناف است و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

 

*راه‌اندازی اتوماسیون اداری در همه اصناف کشور

معاون برنامه‌ریزی مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راه‌اندازی اتوماسیون اداری در اصناف کشور یادآور شد: در حال حاضر مجمع امور صنفی از همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه پیشتاز است.

وی با بیان اینکه اتحادیه‌های صنفی باید چابک، توانمند و با تشکیلات قوی باشند، تصریح کرد: باید جایگاه اصناف کشور در سطح دنیا برتر و مطرح باشد.

گلپور با اشاره به اینکه نباید در زمینه تجارت از دنیا عقب بمانیم، خاطر نشان کرد: اصناف باید تجارت الکترونیکی را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه نظارت بر خرده فروشی‌ها بر عهده مجمع امور صنفی است، افزود: بیشتر واحدهای صنفی کشور غیر متخلف هستند.

معاون برنامه‌ریزی مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: هر گونه قیمت‌گذاری در حوزه اصناف بر اساس نظریات اتحادیه‌ها باشد.

گزارش خطا
برچسب ها: تحريم اصناف
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر