۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۲۵
فرماندار همدان:
فرماندار همدان گفت: تحقق برتری امنیتی در عرصه ی جهانی با پدافند غیرعامل ممکن می شود.
علی تعالی در جلسه پدافند زیستی شهرستان همدان، پدافند غیر عامل را از مهمترین پدیده های بازدارنده عنوان کرد و افزود: پدافند غیر عامل ابزاری در مدیریت بحران واقدامی بدون درگیری مستقیم و استراتژیکی است که اگر این دو با هم باشند امنیت را محقق خواهد کرد.
وی با تاکید بر فرهنگ سازی در این زمینه گفت: هر چقدر فرهنگ سازی بیشتر شود هزینه کشوردر مقابل بحران پایین ترمیاید .
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری همدان هم گفت: بخش زیستی در پدافند غیرعامل که شامل اقداماتی نظیر رصد و پایش ، امداد و نجات و عملیات کنترل حفاظت است به طور ویژه در شهرستان ها در دستور کار قرار دارد .
 الوندی با بیان اینکه پدافند غیر عامل دارای ۱۱ کارگروه تخصصی است، گفت: هر ماه این کارگروه‌ها باید تشکیل جلسه بدهند و صورتجلسات خود را به دبیرخانه پدافند غیر عامل ارسال کنند.
وی گفت: در دفاع غیر عامل باید به گونه‌ای عمل کنیم که اگر تهدیدی از سوی دشمن انجام شود آسیب‌ها را به ویژه در حوزه انسانی به حداقل برسانیم.
الوندی ادامه داد: الوندی خاطرنشان کرد: بیشتر امور مربوط به پدافند غیرعامل در حوزه زیرساخت‌ها بوده و در این حوزه زیرساخت‌هایی شناسایی شده که برای هریک طرحی اعطا و با عملیاتی شدن این طرح‌ها در مواقع تهدیدات احتمالی دشمن خسارات ایجاد شده به حداقل می‌رسد.
پدافند غیرعامل مکمل پدافند عامل است و به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که در جهت کاهش آسیب‌پذیری صورت می‌گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر