۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۰۱۹۹
مديركل پدافندغيرعامل استان كهگيلويه و بويراحمد:
دبيرشوراي پدافند غيرعامل با اشاره بر اينكه حدود 70 درصد سبد انرژی مصرفی کشور را گاز تشکیل می دهد توجه جدي مدیریت و مجموعه کارشناسی شرکت گاز استان را در پیاده سازی و اجرای اصول و مباني پدافند غيرعامل را مطلوب ارزيابي كرد
مديركل پدافند غيرعامل استانداري كهگيلويه و بويراحمد در نشست با مديرعامل، معاونين مسئولين واحد ها و جمعي از كارشناسان شركت گاز گفت: در زمستان سال 92 مجموعه شرکت گاز با تمام توان و آینده نگری در راستای تامین گاز مطمئن و مورد نیاز مردم استان گام برداشت و ابراز امیدواری كرد شركت گاز در سال 93 با تمرکز بر ایمن سازی زیرساخت ها و تقويت تاسیسات شاهد رضایت بخشی مردم و مشتركين گاز باشد

محمود مومن نسب در ادامه اظهار داشت پدافند غیرعامل در واقع مجموعه تمهیدات، اقدامات و تدابیر غیر نظامی جهت حنثی سازی تهدید و مایوس نمودن منشاء تهدید است.

دبير شوراي پدافند غيرعامل استان با اشاره به تفاوت مديريت بحران با پدافند غيرعامل افزود: مسئولیت ها و وظایف پدافند غیرعامل کاملا متفاوت از مدیریت بحران است، مدیریت بحران در حوادث و مسایل طبیعی مانند سیل، زلزله ، طوفان و … موضوعیت می یابد در حالی که موضوع پدافند غیرعامل غالبا در تهدیدات انسان ساز ظهور می یابد.

وي اصول راهبردی پدافند غيرعامل را سیاست گذاری، تولید فکر، آینده نگری، پیش گیری، برنامه ریزی و تسهیل کار مدیریت بحران در شرایط اضطراری به منظور خنثی سازی تهدید و بحران برشمرد.

مديركل پدافند غيرعامل: برنامه ريزي محافظت از جان انسانها، سرمایه های عمومی، مصونیت درونی، کاهش آسیب پذیری زیرساخت ها و کسب آمادگی لازم در برابر انواع تهاجمات نظامی، امنیتی، زیستی، سایبری و.... را از اهداف اصلی و عمده پدافند غیرعامل بيان كرد.

مومن نسب با اشاره به گستره كاري حوزه پدافند غيرعامل اظهارداشت: در مقوله پدافند غیرعامل حوزه‏های متعددی مانند حوزه زیربنایی، شهرسازی، حمل و نقل، ارتباطات، دارو، غذا، آب، انرژی و.... مشخص شده است که حوزه تامین انرژی به عنوان یکی از حوزه های مهم مورد تاکید در بخش پدافند غيرعامل است.

دبيرشوراي پدافند غيرعامل با اشاره بر اينكه حدود 70 درصد سبد انرژی مصرفی کشور را گاز تشکیل می دهد توجه جدي مدیریت و مجموعه کارشناسی شرکت گاز در پیاده سازی و اجرای اصول و مباني پدافند غيرعامل را مطلوب ارزيابي كرد و در ادامه افزود: انتظار است با اجرای طرح های خاص مهندسی، مقاومت تاسیسات و طرح ها را افزایش داده و به حد مطلوب رساند.

مومن نسب با اشاره به ضرورت مقاوم سازي سازه ها و تاسيسات در برابر تهديدات احتمالي گفت: چنانچه تاسیسات حیاتی، حساس، مهم و ضروری فاقد مقاومت کافی در مقابل تهدیدات باشند و از کارایی و مقاومت لازم برخوردار نباشند، يقينا در پي كوچك ترين تهديد، مجريان امر در تامین خدمات دچار مشكل می شوند.

مديركل پدافند غيرعامل استانداري در پايان جلسه تاكيد كرد: نتيجه مديريت كارا و اثر بخش اين است كه طرح ها و تأسیساتی که مستقیما در خدمات رسانی به مردم نقش دارند در زمان عادی از مقاومت و کارایی لازم در برابر انواع بحران احتمالي برخوردار باشند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر