۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۰۱۴۱
دبیر پدافند غیر عامل همدان بر ایجاد بانک ژن محصولات کشاورزی و حمایت از ژن های اصیل ایرانی تأکید کرد و گفت: برخی محصولات کشاورزی همدان از کشور خارج و سپس با تغییر ژن مجدد وارد کشور می شود که نیاز به ایجاد بانک ژن را قوت می بخشد.
 حسین شریفی ظهر امروز در نشست خبری پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به فعالیت پدافند در دو حوزه عامل و غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل دفاع بدون اسلحه و استفاده از ابزارهای هوشمند برای جلوگیری از آسیب‌های وارده بر کشور است.

وی سازمان جهادکشاورزی را پرچم‌دار دفاع تهدیدات بیولوژیک دانست و عنوان کرد: پدافند زیستی مجموعه‌ای از اقدامات شامل  رصد و پالایش، آشکارسازی، هشداردهی، تشهیص، تصمیم و عملیات، کنترل، حفاظت و پیشگیری، امداد و نجات، درمان، بازیابی و بازتوانی منابع در برابر تهدیدات زیستی است.

مشاور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان افزود: پدافند زیستی سبب حفاظت از سرمایه‌های ملی در برابر تهدیدات زیستی و کاهش آثار و عواقب ناشی از آن‌ها می‌شود.

وی سازمان پدافند غیرعامل کشور، وزارت کشور ، وزارت اطلاعات ، وزارت امور خارجه ، قوه قضائیه و قوه مقننه را از حامیان این پدافند برشمرد و گفت: انسان، دام و طیور، نباتات، غذا و دارو، آب آشامیدنی و غیره از حوزه‌های تهدیدات زیستی است.

شریفی عنوان کرد: با تدابیر صورت گرفته توسط پدافند غیر عامل سازمان جهادکشاورزی با کمک اداره دامپزشکی بیماری لمپی اسکین وارد استان همدان نشد.

وی با اشاره به بیماری vhs افزود: این بیماری در اواخر سال 92 و اوایل سال 93 وارد استان شد و خسارات بسیاری را به 12 استخر پرورش ماهی وارد کرد.

شریفی هدف پدافند غیرعامل در سازمان جهادکشاورزی را سلامت و امنیت غذایی مردم در بخش‌های دام، گیاهان و غیره برشمرد و گفت: امسال به دلیل استفاده از سموم تقلبی در باغات هلو و شلیل شهرستان اسدآباد، این باغات دچار بیماری سفیدک سطحی و 70 درصد از باغات اسدآباد دچار خسارت شدند.

وی بر ایجاد بانک ژن و حمایت از ژن‌های اصیل ایرانی تأکید کرد و گفت: تهدید یونجه همدانی وجود دارد چرا که یونجه با ژن اصیل همدانی از کشور خارج شده و بعد از تغییر ژن مجدد وارد کشور می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر